QHP Longeerhulpteugel pessoa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

QHP Longeerhulpteugel pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 12:07

De QHP Longeerhulpteugel, er maar in 1 maat. nou vroeg ik mij of er ook mensen zijn welke deze hebben?
En past hij ook op een groot paard van 1.75M of zit hij dan te strak.. ?

Sherivey

Re: QHP Longeerhulpteugel pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:08

Als het goed is moet hij gewoon passen, gewoon losser afstellen.

Ik heb een pessoa gehad, maar vond het geen ideale hulpteugel. Heb op t moment een longeerhulp, heb er geen singel voor nodig, en als t paard een goede houding heeft, werkt de teugel niet op zn mond in

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 08:10

Oke bedankt :)

Ik heb een jong paard, welke een ongelukje heeft gehad en nu moet het achterbeen getrsind gaan worden. Maar ga eerst nog even met de da ovetleggen of de pessoa wat is :)

Bedankt voor de tip. Iedergeval!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:15

Toen mijn kennissen ene gekocht hebben heeft ze erbij verteld dat het voor een haflinger is. Nou de buiksingel is een korte en heb het op het 3e gaatje staan altijd. Dus ddenk dat de maat van buiksingel wel aangepast kan worden. (Ik gebruik die nu voorlopig als singel voor mijn boomloos zadel omdat vzh singels te lang zijn onder boomloos zadel)

Tevens wel een goede hulp voor de achterhand als de voorhad tedamen te trainen. Je kan het ook in verschillende inwerkingen verstellen wat ook handiger is dan zo'n longeerhulp dat enkel over de schouders van het paard hangt.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 10:44

Maar een pessoa heeft geen singel.. Die maak je vast aan je eigen longeersingel? Dus het gaat om de lengte van de touwen..

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:24

Ik weet niet van welk merk de mijne is, maar bij mijn paard van 1.75 past mijn pessoa goed

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 06:26

L_Flo schreef:
Ik weet niet van welk merk de mijne is, maar bij mijn paard van 1.75 past mijn pessoa goed

En weet je nog wel waar je deze gekocht hebt? En heb je ooknog ruimte over om groter te maken?