Schapenbont als dekje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Schapenbont als dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 20:00

Hoi allemaal!

Ik zag het wat voorbij komen en heb de zoekfunctie al geprobeerd maar ik kan toch echt niet vinden wat ik zoek. En google was hiermee ook niet mijn grote vriend.. dus misschien kan bokt mij verder helpen

Een schapenbont(kleedje) als dekje. Dus niet zo'n onderleg bontje, maar echt als het dekje zelf.
De kleur maakt me niet zo zeer uit maar het moet onder een dressuurzadel passen en niet extreem duur zijn.

Ik zoek niet zo'n bontkleedje zoals dat van ikea, want ik las dat dat erg dun was en dus niet zo fijn de schokken van het zadel dempte.

Dus:
- niet te dun
- kleur maakt niet uit
- moet onder dressuurzadel passen
- niet die van ikea
- niet al te duur

Is dit realistisch of bestaat dit niet echt en moet je het zelf maken?
Bij deze staat namelijk dat het een bareback onderlegger is, dit kan dus niet onder een normaal zadel? http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-41 ... escription

Op deze foto lijkt het ook alsof mijn dressuurzadel er nog een stukje over heen zou steken maar lijkt mij dat het paard daar last van krijgt?
Afbeelding

Voor veel suggesties sta ik open, echt bont of nep bont. En misschien ervaringen en fotos van andere mensen? Dat lijkt me altijd wel leuk om te zien :j

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:06

Citaat:
Van de website in de OP:

Gebruiksmogelijkheden:
Rijden met een natuurproduct als barebackpad, of onderlegger voor je zadel? Dat kan, diverse ruiters ervaren veel plezier van een schapenvacht met daaroverheen een dekensingel op de rug van hun paard. Echter is de schapenvacht ook als onderlegger voor een barebackpad of zadel te gebruiken.

Een schapenvacht heeft twee zijdes, de wolzijde en een leerzijde (de huid van het schaap). Naar eigen voorkeur kan je kiezen welke zijde je op het paard legt en welke zijde je zelf gaat opzitten/je barebackpad op legt. Zelf zouden we de vachtzijde op het paard gebruiken, maar je ziet ook diverse voorbeelden ven het gebruik andersom.

Het product is uiteraard ook te gebruiken in en om huis.

Dus ja dit kan ook onder je zadel ;)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 20:11

Laughy schreef:
Citaat:
Van de website in de OP:

Gebruiksmogelijkheden:
Rijden met een natuurproduct als barebackpad, of onderlegger voor je zadel? Dat kan, diverse ruiters ervaren veel plezier van een schapenvacht met daaroverheen een dekensingel op de rug van hun paard. Echter is de schapenvacht ook als onderlegger voor een barebackpad of zadel te gebruiken.

Een schapenvacht heeft twee zijdes, de wolzijde en een leerzijde (de huid van het schaap). Naar eigen voorkeur kan je kiezen welke zijde je op het paard legt en welke zijde je zelf gaat opzitten/je barebackpad op legt. Zelf zouden we de vachtzijde op het paard gebruiken, maar je ziet ook diverse voorbeelden ven het gebruik andersom.

Het product is uiteraard ook te gebruiken in en om huis.

Ooh oeps dan heb ik daarover heen gelezen maar de foto is ook van die website en op de foto lijkt het niet zo te zijn?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:13

Je kan eens bij een leerhandel binnen gaan, die bij ons heeft echt 100den huiden van alles soorten schapen tot herten en everzwijnen. Maar dat wil je natuurlijk niet :+ Maar daar kan je dus wel de maat opgeven en zoeken of ze een lange hebben.

Neem sowieso geen nepbont, dat brand vreselijk en maakt echt pijnlijke schuurplekken. Echt bont is even een investering, maar is het dubbel en dik waard. Nepbont zal waarschijnlijk na 3 keer gebruiken langs je bed als vloerkleed belanden.

Edit: denk er wel aan dat dit redelijk dit is, en zoals een bont-onderleggertje, dus ook je tussenkanaal versmalt.
Laatst bijgewerkt door Leen op 29-10-15 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:15

VivaByoux schreef:
Laughy schreef:

Ooh oeps dan heb ik daarover heen gelezen maar de foto is ook van die website en op de foto lijkt het niet zo te zijn?

Voor een spring of veelzijdigheid kan dit prima, dressuur zou je moeten kijken of je paard het vervelend vind. De meeste niet omdat daar toch weinig druk nog komt, maar je hebt wel mieperts die het niet zo fijn vinden om een 'randje' te voelen

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 21:30

@Leen, een investering vind ik niet erg, dan moet ik maar wat langer doorsparen haha!
Misschien dan ook slim om bij zo'n bontje onder het zadel zelf het bont wat weg te knippen?
Mijn paardlief is geen mieperd maar wil het risico niet nemen of eventueel wondjes of whatever maken.. Dus zal even moeten opmeten denk ik

Floortz

Re: Schapenbont als dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:40

Gut, ik heb nog zo eentje liggen. In de vorm van een zadel, van kunstbont. Er kan een gewoon dekje onder, dan blijft ie schoon.