Ze verdient langzaam een beter zadel, maar welke????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Ze verdient langzaam een beter zadel, maar welke????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 20:28

Mijn mega grote shetlander heeft sinds haar verhuizing van pensionstal eindelijk een leuk, vrolijk, goed rijdend meisje gevonden. Een perfecte combi, maar dat oude zadel(zeg maar antiek) gaat me steeds meer tegenstaan. Zadel is in principe nog goed, maar begint steeds meer ouderdomsverschijnselen te vertonen. Deze combi verdient een nieuw zadel, maar welk zadeltje zal het worden

Het betreft een grote shetlander(1.15) nu een 15 inch zadel, maar moet wel opletten op schoudervrijheid bij nieuw zadel, de zweetbladen moeten niet te ver naar voren uitlopen
Ze is zeer stevig gebouwd en rond geribt, geen schoft, met de boommeter van wintec komt ze uit op wijd

Tevens wil ik het liefst een zadel van kunststof, dit omdat ik het gewicht laag wil houden en daarnaast makkelijk in onderhoud.

Aangezien het maximaal 1 a 2 x per week gebruikt gaat worden, wil ik er ook geen kapitaal aan uitgaan geven.

Zijn er zadelmakers in Limburg die ook kleine maten hebben, en in welke prijscategorie moet ik dan nadenken?
Zijn er mensen die shetlandzadels via internet besteld hebben, kun je deze terug sturen als ze niet passen?
welke merken, zadels gebruiken jullie voor shetlanders. Tweedehands vind ik ze niet in de buurt en wil toch kunnen passen en zadel beoordelen.

Graag hoor ik tips en tops die ik bij deze zoektocht kan gebruiken

MisticRider

Re: Ze verdient langzaam een beter zadel, maar welke????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:30

Wintec 15 inch bevalt hier erg goed. Op een andere pony heb ik een Barefoot Kids liggen wat ook goed bevalt. Daarnaast heb ik ook een Kentaur Medea 1 in 15 inch, maar dat is een zo goed als uniek exemplaar.

Sylke104

Re: Ze verdient langzaam een beter zadel, maar welke????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 20:35

Al meteen even zitten googlen op wintec 15, zijn best prijzig nieuw. Zouden zadelmakers deze ook tweedehands in assortiment hebben?