Hoofdstel PS Of Sweden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (Belgiƫ)

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:16

Hoop dat de Cob gaat passen... heb momenteel een hoofdstel van Dy'on in maat Cob en die zit bij de meeste riempjes op het kleinste.

liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:37

Ik heb al in de reglementen gekeken, maar even voor de zekerheid: Met het hoofdstel PS Of Sweden High Jump mag je toch starten? Zowel springen als dressuur? Er staat in de reglementen een tekening van een Rambo Micklem, die zijn iig toegestaan. De High Jump is toch ongeveer hetzelfde (idee)?

Mijn paard heeft echt een hekel aan zijn combi neusriem, hij vindt het echt verschrikkelijk als ik de riempjes (los of vast maakt niks uit) vast maak. Ik hoop dat hij dit prettiger vindt. :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:00

Voor dressuur moet je de losse keelriem eraan vast klikken. Springen mag zonder keelriem

liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:16

Thanks! Meteen duidelijk :) +:)+

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:58

High jump mag je mee starten, hoeft geen keelriem aan. Valt onder gecombineerde keel/neusriem.

liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:43

Thanks! Heb zojuist een replica besteld :) Ben benieuwd :):)

Daphneeeej

Berichten: 3002
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:12

De high jump en look a likes staat heel netjes in het KNHS regelement. Maar wel ingetekend met keelriem. Dus zal denk ik toch wel met keelriwm gereden moeten worden. Meeste zekerheid kan je krijgen door te mailen naar knhs.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:59


Daphneeeej

Berichten: 3002
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:10

sorbetje schreef:
https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... -dressuur/ kijk maar hier hij staat er voor deze uitgave hier gewoon bij. Ik heb vorig jaar al contact gehad met knhs en toen mocht je er ook gewoon mee starten.Hoofdstel nummer 8 is min of meer gelijk.

Kijk is naar nummer 10 daar staat hij gewoon afgebeeld ;) maar dan dus met keelriem.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:35

Moet idd met keelriem. Ik hrb vorige week de PS of sweden Pioneer Revolution besteld en de verkoper vroeg of ik ermee wilde starten. Dus toen ik ja zei vertelde hij dat er dan een keelriem bij moet zitten.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 08:57

Het maakt mij niet uit hoor. Ik heb het zwart op wit van de knhs servicedesk dat ik ermee mag starten, dus als jullie een keelriem eraan willen doen is dat ook prima zoals aangeven idd op afbeelding 10.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:44

Ik heb de keelriem los bij de hand maar nog nooit opmerking gehad dat ik niet zonder mag starten.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 00:01

mutsiii schreef:
Nee juist niet. Doordat het breder is, is de drukverdeling (contactoppervlakte) ook groter. Waardoor je minder druk hebt. Maar er zijn paarden die dat fijner vinden maar ik ken ook paarden die zoiets breed niet fijn vinden en fijner lopen met een normaal kopstuk.
Zo was het toch dacht ik :o

Ergens hier op bokt zei iemand dat er een test gedaan is en hele brede kopstukjes wel degelijk meer druk veroorzaken. In geval van pelham kan ik niet oordelen, want met dat tuig heb ik gelukkig geen ervaring. Als je zulke optoming gebruikt maakt al niet veel meer uit wat je rond het hoofd hangt, het ergste zit al in de mond...

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 06:24

Carl123 schreef:
mutsiii schreef:
Nee juist niet. Doordat het breder is, is de drukverdeling (contactoppervlakte) ook groter. Waardoor je minder druk hebt. Maar er zijn paarden die dat fijner vinden maar ik ken ook paarden die zoiets breed niet fijn vinden en fijner lopen met een normaal kopstuk.
Zo was het toch dacht ik :o

Ergens hier op bokt zei iemand dat er een test gedaan is en hele brede kopstukjes wel degelijk meer druk veroorzaken. In geval van pelham kan ik niet oordelen, want met dat tuig heb ik gelukkig geen ervaring. Als je zulke optoming gebruikt maakt al niet veel meer uit wat je rond het hoofd hangt, het ergste zit al in de mond...

Ah scheelt dat ik wel beter weet maar goed. 'Ergens hier op bokt zei iemand' klinkt vooral als een heel betrouwbare bron.

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 06:39

Ik zal straks eens zoeken of ik wat kan vinden van dat onderzoek. Ben ook wel benieuwd :j

De opmerking van de pelham vind ik wel erg kort door de bocht.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:48

Heb me vergist , sorry, was een test over te strakke neusriemen. Als ik me vergis geef ik het ook netjes toe.
Was test van UC Utrecht:

Een bit zonder neusriem veroorzaakt meer onrust dan met een losse neusriem. Een neusriem welke vast zit aan het kopstuk geeft meer rust dan een losse zoals veel bij ijslanders toegepast en als verrassing een anatomisch gevormd kopstuk veroorzaakt meer onrust, schuift meer en druk anders dan een recht kopstuk. Als neusriem kwam de lage neusriem er als rustigst uit voor het paard.
Zo, dat was het.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:56

Dus: mijn voorkeur voor een niet te breed kopstuk, mooi gebied rond de oren vrijlatend, met zachte padding boven die brede, practisch twee volledige halswervels bedekkende brede kopstukken is toch nog zo gek niet. Een paardehoofd beweegt, dit kopstuk beweegt ook, niet garanderende dat die altijd netjes op zijn plek blijft zitten. Ik zie vaak brede kopstukken die alsnog tijdens het verschuiven tegen de oren gaan drukken.
Ik heb getwijfeld. Vind deze veel geld en systeem van kaakriem ligt niet op de goeie plek omdat daar een belangrijke zenuw loopt en twee grote kaak aders.
De micklem is iets meer doordacht op dat vlak, maar helaas soms moeilijke pasvorm.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:16

Mooie van het koptsuk bij PS vind ik dat er twee sleuven inzitten, zodat het in kan deuken/mee kan veren. Dus ja hij is wat aan de grote kant maar er is over na gedacht. Ik heb de kaakriem heel los zitten, kan me niet voorstellen dat dat veel druk geeft op die plek. Heb de micklem ook gepast maar die vind ik veel slechter van pasvorm, en kwaliteit.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 04:42

Ja klopt, vind ik ook ivm de micklem, pasvorm lukt hier niet en kwaliteit leder is redelijk hard van deze met ringetje.
Daarom was ik op zoek naar wat anders.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:35

Mijn PS of Sweden is vandaag met de post gekomen. Ik heb de Pioneer Revolution in het bruin genomen. Morgen maar eens passen. Ziet er super uit zeg!!

Daphneeeej

Berichten: 3002
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:52

Ik ben benieuwd Magootie, ga je foto's plaatsen?

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:53

Daphneeeej schreef:
Ik ben benieuwd Magootie, ga je foto's plaatsen?

Ik zal hier zeker wat fotos plaatsen ;) kan niet wachten om hem morgen te passen en testen! :D

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:38

Veel plezier met je nieuwe hoofdstel.
Ik heb nu een half jaar een Ps of Sweden hoofdstel en ik wil niets anders meer!!!

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:02

Afbeelding

De pioneer bij mijn jonkie

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:47

Hierbij mijn bruine Pioneer Revolution :D Alleen het riempje onder de kin is iets aan de lange kant, kan nog een gaatje bij en anders laat ik die iets inkorten, verder past hij super!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding