@Jotteee
Ik ga wsl int kort een KN proberen... Ben benieuwd.
@Maaiike94
Bij heeft het paard er nooit spieren gehad. Dit is haar bouw net zoals Jotteee beschreef.
@nombrado
Het zadel heeft idd vooraf een singelstoot en dan achter dubbel. En nee mijn oude passier heeft dit niet.
Een zadel vinden dat vrij nieuw is dat dit niet heeft is een moeilijke opdracht. Enkele zadels die het dan nog wel hadden pasten helemaal niet!
Het is moeilijk te omschrijven maar de witte haren zaten vrij laag en iets meer naar achteren.
Het kussenkanaal is vooraan niet te breed. Moest dit zo zijn zou de boom bij dit maar op de schoft liggen.
Het is wel zo de de singelstoten idd voor een andere drukking kunnen zorgen doordat het zadel tijdens het rijden anders gaat liggen en dan veroorzaakt dit wsl deze druk.
Ik ben trouwens GEEN fan van het nieuwe singelsysteem.
Je kan nooit deftig aantrekken en weten of je zadel deftig vastligt terwijl het oude systeem geen druk vooraan creëert. Voor paarden met een fijne bouw en een hoge schoft al helemaal niet!
Het zadel is ook meermaals nagekeken door een proffessionele zadelmaker met heel veel ervaring en deze zegt dat ik echt een moeilijk paard heb.
@unamie
Ik zal mijn best doen om snel een foto te plaatsen. Momenteel is dit moeilijk daar ze even op onze weide staat en buiten een schuilhok is daar geen accomodatie.
Normaal ging ik crossen maar ik heb door kleine problemen bij beide paarden de wedstrijden on hold gezet. Crossen zonder conditie... nee niet voor mijn paarden.