Fijne dekjes voor springzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Fijne dekjes voor springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 13:38

:wave:

Ik ben benieuwd wat mensen hier nou echt fijne dekjes vinden voor onder een springzadel.
Zelf heb ik er heel wat liggen, van de 1 is de vorm beter dan de ander. Van de ander weer de zweetopname etc. Dus qua vorm, kleurbehoud na wassen, zweetopname. Alles mag genoemd worden!

Mijn zadels hebben het zweetblad vrij ver naar vooren, een BR VZ past bijvoorbeeld écht niet.

Albion
Afbeelding

Kentaur
Afbeelding

Dus brand los!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:03

Ik ben heel tevreden met de dekjes van John Whitaker, vooral die met siliconen. ATC's van Anky liggen er ook heel erg fijn onder. Qua kleur en dikte blijven Whitakers en Anky's heel erg mooi.

BR Event is okee, maar ligt wat kort onder het zweetblad. QHP in ponymaat kan net, maar ligt niet zo mooi als Anky. Heb nog een halfronde katoenen Eskadron, maar die schuift naar achteren en een andere Eskadron krult aan de randen. De dekjes van Greenfield Selection zijn ook netjes, maar die schuiven na een rondje springen ook onder m'n zadel uit.

Bij het Drunens Ruiterhuis werd me laatst verteld dat Equiline heel fijn ligt. Ze vertelden dat ze een tussenmaat laten maken door Equiline, een soort korte full die mooi onder springzadels ligt. Heb het gezien onder m'n zadel op de bok. Lag er erg mooi onder. Het is dat ik niets nodig heb, maar dat wil ik wel eens proberen. :j De hoekige versie van Le Mieux heb ik er ook onder gehad. Zag er super apart uit!

Capriootje

Re: Fijne dekjes voor springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 14:16

Dankjewel voor je bericht! ATC vind ik zelf inderdaad ook fijn, zijn alleen niet overal te krijgen.

Heb je een voorbeeld van die John Whitaker dekjes? Kan via google alleen de engelse vlag pad vinden.

Greenfield schuift bij mij ook inderdaad. Equiline wil ik ook weleens proberen :j

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:19

De kentaur is een eventing zadel of niet? Daar passen dekjes speciaal daarvoor gemaakt natuurlijk goed onder. Eventingshop verkoopt dergelijke dekjes voor schappelijke prijzen :)
In ieder geval beter betaalbaar dan Equiline ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:19

Ik durf dit nog niet te zeggen, maar welk zadel en hoofdstel is dat? :o

Ben van plan om met enkele weken ook een springzadel aan te schaffen, en dit is precies het kleurtje dat ik zoek. :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 14:21

De kentaur is een eventer inderdaad, die heb ik pas een week dus ben ik nog mee aan het proberen wat fijn ligt. Zal eens kijken op die site! Equiline zijn best prijzig inderdaad.

Kaitlyn, welk tuig bedoel je? Van de schimmel of de bruine pony? :) Je mag altijd pb sturen!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:23

HKM (Gently) ligt goed onder mijn Prestige springzadel
En eskadron cotton jump (ook niet duur)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:26

Heb even op m'n telefoon gekeken, maar daar staan alleen foto's waar dat dekje onder m'n longeersingel ligt. :')

Anyway, dit is zo'n 'silicon' dekje:

Afbeelding

De 'signature' en 'velvet' hebben dezelfde snede. Moet zeggen dat ze niet heel makkelijk te krijgen zijn. Paard & Dekje had ze, maar die zijn gestopt. :(

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:30

Eskadron VSS is voor mij het ideale springschabrak. Niet te lang naar onder en goed passend aan de voorkant.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:33

Sunneva schreef:
De kentaur is een eventing zadel of niet? Daar passen dekjes speciaal daarvoor gemaakt natuurlijk goed onder. Eventingshop verkoopt dergelijke dekjes voor schappelijke prijzen :)
In ieder geval beter betaalbaar dan Equiline ;)

Jaaa! Dat zijn volgens mij ook die Le Mieux dekjes. Hebben zo'n langere punt bij de singelstoten, zodat de stoten van zo'n monoblad ook mooi op het dekje liggen. :) Erg mooi! :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:49

Ja precies, die bedoel ik. Je kan zelf de kleur samenstellen en er is een bescherming in die "punt" van zwart leer.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:52

Ik wilde greenfield zeggen maar die schuiven dus bij jullie. Bij mij niet gelukkig.

Schockemohle bevalt mij goed en scapa heb ik ook veel van.
Een Whitaker heb ik nog nieuw liggen die zal ik eens gebruiken.

M'n zusje heeft een lamicell die ook erg mooi onder haar springzadel ligt.

Eurostar schuift wat maar dat was ook zon dekje van zo'n vies stofje.

Eskadron heb ik ook 1 van en die ligt ook fijn maar is wat stug, een cotton.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:20

Bunn schreef:
Heb even op m'n telefoon gekeken, maar daar staan alleen foto's waar dat dekje onder m'n longeersingel ligt. :')

Anyway, dit is zo'n 'silicon' dekje:

[ Afbeelding ]

De 'signature' en 'velvet' hebben dezelfde snede. Moet zeggen dat ze niet heel makkelijk te krijgen zijn. Paard & Dekje had ze, maar die zijn gestopt. :(

ik heb nog zo'n John Whitaker dekje wit,NIEUW, ook zo'n uitsnede....25 euro.
tis lang geleden dat ik via bokt een foto heb geplaatst(weetevennietmeerhoedatmoet)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 09:59

mistid schreef:
Ik wilde greenfield zeggen maar die schuiven dus bij jullie. Bij mij niet gelukkig.

Schockemohle bevalt mij goed en scapa heb ik ook veel van.
Een Whitaker heb ik nog nieuw liggen die zal ik eens gebruiken.

M'n zusje heeft een lamicell die ook erg mooi onder haar springzadel ligt.

Eurostar schuift wat maar dat was ook zon dekje van zo'n vies stofje.

Eskadron heb ik ook 1 van en die ligt ook fijn maar is wat stug, een cotton.

Mijn greenfield had (verkocht nu) ook een hele aparte vorm. Ga bijna denken dat ze een verkeerde maat hebben opgestuurd als ik de spring dekjes op hun site zie. Misschien nog eens naar kijken.

Eskadron heb ik cottons en die bovenstaande, zijn beide wel fijn alleen de vorm is ruk met bontje erbij :(

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:09

Ik gebruik zelf HV Polo vzh dekjes, onder mijn springzadel past dit heel goed. Qua zweetopname ook prima en na veelvuldig wassen blijven ze ook mooi van vorm. Ook heb ik nog een Rambo Grand Prix vzh dekje, ook deze is heel fijn qua pasvorm, zweetopname e.d

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:31

Oh een bontje gebruik ik niet meer, ik heb een memory foam pad. Die kan je mooi mee de kamer in trekken.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:40

Springmodel van eskadron en HKM. Blijven mooi en liggen goed.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:03

Bedankt voor alle ervaringen!

Die pad heb ik ook, van acavallo oid. Kan die wel eens passen met de eskadron dekjes.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:06

Ik heb altijd RG dekjes, die bevallen uitstekend. Onlangs ook een equiline samen laten stellen en dat valt niks tegen! Scheelt in de prijs en de ruglijn is iets voorgevormd waardoor ze mooi in de kamer blijven.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:36

Ik heb ook een equiline dekje! Ben heel tevreden over de pasvorm en de kwaliteit!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:01

Is dat bontje noodzaak? Anders zou ik voor een duurdere optie kiezen, een Eco Gold. Zelf al bijna een jaar in gebruik, 's avonds wassen is 's ochtends droog, dus 1 is voldoende en ze bieden een hoop extra stabiliteit voor het zadel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:07

Pantykous schreef:
Ik heb altijd RG dekjes, die bevallen uitstekend. Onlangs ook een equiline samen laten stellen en dat valt niks tegen! Scheelt in de prijs en de ruglijn is iets voorgevormd waardoor ze mooi in de kamer blijven.

Edit, bij de Equiline springdekjes is de vorm ook vrij veel naar voren dus ik denk dat je zadel daar goed op zou passen. Qua zweetopname vind ik de RG beter, kwaliteit van de Equiline kan ik nog weinig over zeggen want die heb ik net.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:42

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 18:35

Bontje is geen noodzaak maar paard loopt duidelijk fijner wanneer een pad of bontje tussen ligt dus wil of een dekje met demping of toch iets erbij blijven gebruiken.

Die Eco gold is erg interessant! Vind hem qua vorm misschien niet ideaal voor springen, toch meer cross stijl maar voor trainingen erg interessant :j

Bedankt allemaal voor de ervaringen! Echt fijn.

Equiline ga ik eens naar kijken, iemand toevallig een fijne website waar die ze normaal koopt?