Mijn vriendin is bijna jarig maar ik kon zelf geen goedkopen en mooie two ear hoofdstel vinden, endus wil ik zelf iets maken k kan vast nog wel ergens een doos oud leer vandaan halen of als je zelf iets aanbied etc. Ik hoor het graag van jullie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xyzutu2 schreef:Als je niet weet wat je doet raad ik het je niet aan, helemaal niet als een ander ermee moet gaan rijden.![]()
Koop anders een tweedehands hoofdstel en pimp dat met concho's, veren, kralen, whatever, maar zorg ervoor dat de basis zo sterk is dat het hoofdstel ook blijft zitten en heel blijft als een paard op hol slaat, en flinke ophouding krijgt of wat dan ook.
Post je nog hoe het is geworden? Andra_S schreef:Als je in hoofdstel-leer gaat naaien: neem niet de naaimachine van je moeder, want die verniel je er geheid mee. Probeer het ook niet met een naaldje en een vingerhoed (als je geen blauwe vingers wil). En gebruik ook geen huis-tuin-en-keukendraad. Om met stevig leer te werken, heb je een serieuze naaimachine met serieus garen nodig. Bijvoorbeeld zoeen waar mode-ontwerpers tassen mee maken. Maar misschien ken je wel iemand in je omgeving met dat soort spullen... En oh ja, een gaatjestang is ook handig.
Nou, we willen hier straks natuurlijk wel het resultaat zien!Post je nog hoe het is geworden?