Diy hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinexlevi

Diy hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 19:32

Hee iedereen heeft iemand misschien ideeën om een western hoofdstel zelf te maken.
Mijn vriendin is bijna jarig maar ik kon zelf geen goedkopen en mooie two ear hoofdstel vinden, endus wil ik zelf iets maken k kan vast nog wel ergens een doos oud leer vandaan halen of als je zelf iets aanbied etc. Ik hoor het graag van jullie *\o/*

Anoniem

Re: Diy hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:38

Als je niet weet wat je doet raad ik het je niet aan, helemaal niet als een ander ermee moet gaan rijden. :x

Koop anders een tweedehands hoofdstel en pimp dat met concho's, veren, kralen, whatever, maar zorg ervoor dat de basis zo sterk is dat het hoofdstel ook blijft zitten en heel blijft als een paard op hol slaat, en flinke ophouding krijgt of wat dan ook.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:40

Als het voor een echt paard is, zou ik er niet aan beginnen. Ik denk niet dat je je paard en jezelf er veel plezier mee doet. Als het voor een plastic paard is natuurlijk wel :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:43

Genoeg leuke one en two ears te koop voor een hele redelijke prijs, zag er pas nog een paar staan. Beetje tweedehands sites afzoeken, kom je vast wel iets in je budget tegen :)

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 19:54

chimello schreef:
Genoeg leuke one en two ears te koop voor een hele redelijke prijs, zag er pas nog een paar staan. Beetje tweedehands sites afzoeken, kom je vast wel iets in je budget tegen :)

K kan weinig vinden jammergenoeg :( vooral super veel one ear

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 19:59

xyzutu2 schreef:
Als je niet weet wat je doet raad ik het je niet aan, helemaal niet als een ander ermee moet gaan rijden. :x

Koop anders een tweedehands hoofdstel en pimp dat met concho's, veren, kralen, whatever, maar zorg ervoor dat de basis zo sterk is dat het hoofdstel ook blijft zitten en heel blijft als een paard op hol slaat, en flinke ophouding krijgt of wat dan ook.

Jaa dat is eigenlijk meer mijn plan heb het er niet zo duidelijk op gezet wil graag een oud hoofdstel of onderdelen en er van en dat zelf wat van maken zoals een oor van andersoort leer maken maar wel stevige basis en dat idd versieren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:00

Dat klinkt al een stuk veiliger! :j
Ik zou gewoon eens op Marktplaats of de Bokt Markt rondkijken naar of je iets leuks voor een 2ehands prijsje ziet.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:10

Als je in hoofdstel-leer gaat naaien: neem niet de naaimachine van je moeder, want die verniel je er geheid mee. Probeer het ook niet met een naaldje en een vingerhoed (als je geen blauwe vingers wil). En gebruik ook geen huis-tuin-en-keukendraad. Om met stevig leer te werken, heb je een serieuze naaimachine met serieus garen nodig. Bijvoorbeeld zoeen waar mode-ontwerpers tassen mee maken. Maar misschien ken je wel iemand in je omgeving met dat soort spullen... En oh ja, een gaatjestang is ook handig.

Nou, we willen hier straks natuurlijk wel het resultaat zien! :) Post je nog hoe het is geworden?

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:37

Andra_S schreef:
Als je in hoofdstel-leer gaat naaien: neem niet de naaimachine van je moeder, want die verniel je er geheid mee. Probeer het ook niet met een naaldje en een vingerhoed (als je geen blauwe vingers wil). En gebruik ook geen huis-tuin-en-keukendraad. Om met stevig leer te werken, heb je een serieuze naaimachine met serieus garen nodig. Bijvoorbeeld zoeen waar mode-ontwerpers tassen mee maken. Maar misschien ken je wel iemand in je omgeving met dat soort spullen... En oh ja, een gaatjestang is ook handig.

Nou, we willen hier straks natuurlijk wel het resultaat zien! :) Post je nog hoe het is geworden?

Tuurlijk zal ik doen! Bedankt voor die tips kan even duren voor dat ik iets gevonden heb en het klaar is maar dat zeker even showen :#

elinexlevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:37

xyzutu2 schreef:
Dat klinkt al een stuk veiliger! :j
Ik zou gewoon eens op Marktplaats of de Bokt Markt rondkijken naar of je iets leuks voor een 2ehands prijsje ziet.

Ben idd mee bezig _/-\o_