Kussens gewone Wintec vs Wintec Wide (met cair)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kussens gewone Wintec vs Wintec Wide (met cair)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:51

Hallo allemaal :)

Mijn haflinger heeft op dit moment een Wintec 500 wide dressuurzadel. Daar zit de boom in die vergelijkbaar is met de witte boom van de gewone Wintecs en dan ligt hij goed met een bontje (gecontroleerd door zadelpasser). Van een gewone Wintec zal ze dus vermoedelijk de rode boom nodig hebben.

Nou ben ik aan het nadenken over een veelzijdigheids of springzadel erbij voor haar, ook van Wintec. En ik overweeg nu om naar een gewone Wintec te zoeken.
Mijn haf heeft alleen een vrij vlakke rug en ik vroeg me af of de kussens van een gewone Wintec gelijk zijn aan die van de Wide of dat die van de Wide vlakker zijn omdat ze meer bedoeld zijn voor bredere/vlakkere paarden. Is er toevallig iemand die dat weet?

Het gaat hier om zadels met cair :)

Groetjes Desiree

Icrack

Re: Kussens gewone Wintec vs Wintec Wide (met cair)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:53

Ik zou gewoon eens met een Wintec dealer bellen en daar je specifieke vraag voor leggen :-)

Wat ik wel weet is dat de wat oudere Wintec een wat andere ligging heeft dan de nieuwere versies. Een ouder type springzadel lag bv niet mooi bij mijn merrie. Het nieuwe type ligt wel goed. Mijn merrie heeft ook idd een vlakke rug. Maar of dat verschil nu in de kussens zit of elders in het zadel dat weet ik dus niet.

Dapnik

Re: Kussens gewone Wintec vs Wintec Wide (met cair)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:02

Dat ligt aan de vorm van de boom en wat voor kussens ze eronder hebben geplaatst. Er zijn verschillende modellen van de Wintec dus dat is even uitproberen en na laten kijken door je zadelpasser. Trouwens ik zou voor gewone kussens gaan ipv cair.