Is helaas de enige verf die ik thuis heb..
Korte OP
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Nouja, het gaat dezelfde dag nog van je handen af met een heleboel heet water en zeep maar op je paard zou ik het niet proberen.
Wel een beetje verdunnen zodat je mooie strepen krijgt, en als je met de haren mee verft zit het alleen op de vacht en niet op de huid. lissie_zigor schreef:Acryl verf is op lijm basis. Ik heb met acryl op doek gewerkt en moest daarbij een mondkapje dragen omdat het giftige dampen zijn die eraf komen (nou heb je daar natuurlijk geen last van als je een keer met acryl werkt maar dagelijks wel)
Zou dit dus nooit op je paard smeren. Verf op waterbasis wel

8nnemiek schreef:lissie_zigor schreef:Acryl verf is op lijm basis. Ik heb met acryl op doek gewerkt en moest daarbij een mondkapje dragen omdat het giftige dampen zijn die eraf komen (nou heb je daar natuurlijk geen last van als je een keer met acryl werkt maar dagelijks wel)
Zou dit dus nooit op je paard smeren. Verf op waterbasis wel
Ben je niet toevallig in de war met alkydverf?
Gewone acrylverf (in ieder geval het soort wat ik gebruik) is op waterbasis en bestaat uit kleine kunstofdeeltjes vermengd met water. Het water verdampt, en een laagje kunstof blijft over, maar er komen zeker geen giftige dampen vrij