Stubben springzadel gebroken boom, laten maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Stubben springzadel gebroken boom, laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:06

:wave:

een kennisje van mij heeft een stubben siegfried II over en dus te koop staan, aangezien wij nog een springzadel zochten heb ik pas opgehaald toen mijn zadelmaakster, Ninon Schutte, kwam voor mijn dressuurzadel. Tot schrik van ons beiden bleek te boom gebroken.. Nu heeft mijn pony een zéér moeilijke rug en dit lag toch wel heel erg aardig..

Is het de moeite om de gebroken boom te laten repareren? Ik heb al met stubben zelf contact gezocht maar hun zitten in Duitsland en kunnen mij geen nederlands contactpersoon vertellen?

Iemand ervaring hiermee? Ik was eigenlijk zo verbaasd toen Ninon zei dat de boom gebroken was dat ik niet heb door gevraagd maar inmiddels is het zadel nog steeds niet opgehaald :+ inmiddels al 1,5 maand geleden denk _O- dat ik er toch over na denk.

Alvast bedankt!

Dapnik

Re: Stubben springzadel gebroken boom, laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:15

Tja lijkt mij het beste om via Stubben zelf te regelen, of op zoek te gaan naar hetzelfde zadel maar dan met hele boom. Meestal is gebroken boom -> niet meer bruikbaar maar bij zadels die het waard zijn kan je via het merk zelf proberen om er een nieuwe in te laten zetten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:46

als je persé dit zadel wil:

als de boom is gebroken is het het beste om deze geheel te vervangen, repareren word het vaak niet beter van . (er van uitgaande dat je het wil repareren)
maar dan kun je dus het beste toch Stübben contacten, daar kun je het zadel dan naar toe opsturen, die zetten er een nieuwe boom in en sturen het zadel weer terug...laatste keer dat ik naar zoiets vroeg bij een A merk fabrikant kostte het zo 300 euro, als je pech hebt meer(het ene merk is wat duurder dan het andere ) en dat is ook al een aantal jaar geleden

maar kun je niet veel beter op zoek gaan naar hetzelfde zadel?
qua merk en model is het absoluut geen zeldzaam zadel, dus die moet je op zich prima kunnen vinden, over het algemeen ook in de juiste maat .

of je moet het zadel voor een dermate leuke prijs kunnen krijgen (bijkans voor niks) dat je er niet veel meer kosten aan gaat hebben buiten het repareren om, dan kan het nog leuk zijn qua kosten.

je kunt stubben trouwens ook gewoon in het engels benaderen via de mail,

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:48

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:50

en anders kun je via stubbencenter.nl ook vast wel eventueel opsturen van zadel kunnen regelen...
kun je het gewoon in het nederlands doen ;)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 22:05

Bedankt voor jullie reacties!!

Ik ga die center is een belletje geven :j !