Welke singel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 08:47

Ik ben op zoek naar een goede singel.
Fairfax is me een beetje te prijzig.

Momenteel rij ik met een anatomische singel van Rossner, maar die is niet van mij zelf. Dus op zoek naar iets nieuws. Heb goede dingen gehoord van Anatomica singels.
Dus bij deze: Welke singel had bij jullie een voelbaar effect in het rijden?

Het liefst iets dat ik via Divoza kan bestellen ivm cadeaubonnen :P :$

Steeph

Re: Welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:01

Als de Rossner goed bevalt, waarom die dan niet als ik vragen mag?

mdehaan26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:20

DK zadels heeft ook hele fijne singels. Beide kanten elastiek en mooi breed middenstuk, ik ben er erg tevreden over. Hij heeft ook 2e hands liggen. Destijds gekocht (zag er vrijwel nieuw uit) voor 60 euro. :http://www.cinnicstables.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=39

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:22

Steeph schreef:
Als de Rossner goed bevalt, waarom die dan niet als ik vragen mag?

Bevalt op zich wel prima. Maar ik wil wel graag om me heen kijken. Singel ligt naar mijn idee wat verder naar voren dan echt nodig is. Paard heeft er echter geen last van gezien zijn ontwikkeling dit jaar.

Maar als ik dan toch moest investeren in een singel, dan wil ik graag een goede singel. (of een betere)

Ik heb gehoord dat Divoza bezig was met een soort van namaak fairfax. Alleen heb ik daar nog niets weer van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:23

Prolite :) de kunsstofvariant van Fairfax, ik weet niet of divoza die al leveren kan. Maar dat is enige legale kopie van fairfax

mdehaan26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:48

Van Rijs heeft ook een soort singel die lijkt op fairfax, hoor ik ook veel goede verhalen over. En Custom was destijds ook bezig met singel.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:51

De Wintec cair, wel leverbaar bij divoza. Bevalt er goed bij een gevoelig paard.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:13

mdehaan26 schreef:
DK zadels heeft ook hele fijne singels. Beide kanten elastiek en mooi breed middenstuk, ik ben er erg tevreden over. Hij heeft ook 2e hands liggen. Destijds gekocht (zag er vrijwel nieuw uit) voor 60 euro. :http://www.cinnicstables.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=39

Wat voor verschil merk je?

Yvank_ schreef:
Prolite :) de kunsstofvariant van Fairfax, ik weet niet of divoza die al leveren kan. Maar dat is enige legale kopie van fairfax

Volgens mij verkopen ze wel andere prolite producten, ik kan er even om vragen! Bedankt voor de tip!
Enig idee wat de ervaringen daarmee zijn? Heb jij ervaringen ermee?

friesam schreef:
De Wintec cair, wel leverbaar bij divoza. Bevalt er goed bij een gevoelig paard.

Ik heb geen gevoelig paard, maar wat voor verschillen merk je ten opzichte van een andere singel?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:16

Fijne drukverdeling, geen doorrijplekken. hele brede singel. Wel zwaar.
Makkelijk in onderhoud. en ademend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:17

Ja ik heb zelf de prolite :) ontzettend fijne zachte singel paard ging er veel ruimer door lopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 07:11

Kijk, dat kan ik wel gebruiken! Hij loopt ruim zat, maar is net een handbreedte te lang in de rug. Dus aan elkaar houden en rijden valt niet mee. Nu loopt hij nog maar L2, maar hij gaat met sprongen vooruit. Zou mooi zijn als een singel het hem in die zin makkelijker maakt!

Ik ga morgen meteen vragen bij Divoza!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 12:43

Divoza heeft ze! *\%/*

Dus ik zal even een topic opzoeken hier op Bokt, want ze gaven me daar nog wat goede raad :) Wil ik even verder onderzoeken.