compensatie vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9531
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

compensatie vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 15:34

hoi bokkers!

Ik zal alles proberen zo duidelijk mogelijk neer te zetten, als er iets niet duideljk is zijn vragen altijd welkom. Dit speelt zich volledig in België af dus gelieve daar rekening mee te houden.

In juni ging ik naar de ruitersportzaak waar ik altijd heen ga om een nieuw zadel te kopen (de man is ook zadelpasser). Het werd de Tekna S-line veelzijdigheid met kalfslederen zit in het bruin maar 17.5 inch. Erg mooi zadel vond ik zelf! In de computer vond e vrouw van de zaak dat het direkt leverbaar was en ze hem dus aan het einde van de week zou hebben. Echter veranderde aan het einde van die week de leverdatum naar augustus. Ok niet zo erg, maar wel flink balen. Ik had namelijk al 500 euro voorschot betaald. BR (die hier verdeler is van Tekna) gaf geen reden aan voor de verschuiving. De vrouw van de zaak hier alle ruitershops die ook tekna verkopen opgebeld f zij nog zo'n zadel als ik wilde op voorraad hadden maar helaas.
Ergens half Juli kreeg ik bericht van de vrouw dat BR de leverdatum zonder reden nu naar oktober had verschoven. Als ze BR belde kreeg ze niet meer uitleg. Nu werd het oktober en eindelijk kreeg ze bericht dat bij de levering van 2 weken geleden mijn zadel zou zijn :D helaas op de dag van de levering kreeg ik bericht. Het zadel zat erbij, maar in het zwart :/ De vrouw vond het voor mij ook erg vervelend en heeft kwaad naar BR gebeld. Nu kreeg ze een flauw excuus dat er wat mis was met hun levering van bruin kalfsleder. (ok mogelijk, maar dat konden ze in juni bij de eerste verschuiving dan toch al weergeven??).
De levering is nu dus weer uitgesteld tot november....

Ik hoop echt dat het zadel er dan bij zit, want begin het nu toch wel beu te worden. Nu is mijn vraag, kan ik hiervoor een compensatie (korting, of extra singel of beugelriemen ofzo) vragen?

Ander zadel bestellen zat ik ook aan te denken, maar ik wil dit zadel zo graag (mts het dan ook super ligt op mijn paardje).
Zijn hier mensen met ervaringen hiermee?

sorry als het verkeerd staat!

Pattypaard

Berichten: 11721
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:03

Als eerste apart dat het steeds verschoven wordt, zo vaak.
Maar je hebt een zadel besteld omdat je deze mooi vind en er fijn op zit(?) maar je weet niet of het zadel op je paard past?
Heb je hier wel goed over gesproken met de ruitersportwinkel? (Dat indien het zadel niet past je deze ook niet af hoeft te nemen bedoel ik)

Korting of iets extra's vragen kan altijd. Nee heb je, ja kan je krijgen. Zou de winkel iig sieren om dat te doen ondanks dat hun afhankelijk zijn van hun leverancier.

Zoe_97

Berichten: 9531
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 16:06

Pattypaard schreef:
Als eerste apart dat het steeds verschoven wordt, zo vaak.
Maar je hebt een zadel besteld omdat je deze mooi vind en er fijn op zit(?) maar je weet niet of het zadel op je paard past?
Heb je hier wel goed over gesproken met de ruitersportwinkel? (Dat indien het zadel niet past je deze ook niet af hoeft te nemen bedoel ik)

Korting of iets extra's vragen kan altijd. Nee heb je, ja kan je krijgen. Zou de winkel iig sieren om dat te doen ondanks dat hun afhankelijk zijn van hun leverancier.

het zadel is aanpasbaar in de boom en gelijkaardig an pasvorm dan mijn vorige. Als eht niet past hoef ik eht ook niet af te nemen (maar ikv erwacht dat eht gewoon past). Mits het niet past, dan kunnen ze binnen mijn budget ook nog verschillende torowgood en wintec zadels proberen. Ik heb ook voor deze gekozen omdat ik door problemen met mijn knie niet fijn ook een wintec kan rijden en de tekna net wat meer steun bied.

NNZH
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:11

Hmmm lastig. Ik ben zelf ook dealer van Tekna via BR, maar ze zijn inderdaad niet klantvriendelijk bij BR als je het mij vraagt. Ik wacht ook vaak tijden voordat ik spul naar mijn klanten kan uitleveren. BR zal, vermoed ik, niet snel tegemoet komen met iets. Echter zou ik dat dan als leverancier zelf doen, omdat je het ook vervelend vindt voor je klant. Ik zou het gewoon even aankaarten bij de ruitersportzaak!

Zoe_97

Berichten: 9531
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 16:16

NNZH schreef:
Hmmm lastig. Ik ben zelf ook dealer van Tekna via BR, maar ze zijn inderdaad niet klantvriendelijk bij BR als je het mij vraagt. Ik wacht ook vaak tijden voordat ik spul naar mijn klanten kan uitleveren. BR zal, vermoed ik, niet snel tegemoet komen met iets. Echter zou ik dat dan als leverancier zelf doen, omdat je het ook vervelend vindt voor je klant. Ik zou het gewoon even aankaarten bij de ruitersportzaak!

dankje om het vanuit de hoek als handelaar te schetsen! Ik snap volledig dat het voor de ruitersportzaak ook erg vervelend is. Daarom vind ik het dan ook vervelend om bij hun voor compensatie te vragen. Het zijn namelijk hele lieve mensen, geven het hele jaar door 10 % korting als je vaste klant zijn. Min oude zadel dat ik daar niet eens had gekocht zijn ze aan huis komen nakijken (helemaal gratis! terwijl het wel 40 km rijden was).
Ik vind het dan ook vervelend om aan de zaak de compensatie te vragen. BR echter mag wel wat meer leren over duidelijk communiceren en beloftes nakomen...

EngeltjeS

Berichten: 16772
Geregistreerd: 06-06-03

Re: compensatie vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:19

Je kan het altijd vragen toch? :)
En desnoods BR mailen, dat je het erg jammer vind dat het zo lang duurt?

Zoe_97

Berichten: 9531
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: compensatie vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:03

ik heb de ruitershop net een berichtje op fb gestuurd om te zien wat mogelijk is. van br vind ik namelijk enkel een nl site en geen be.