Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marijkiiii schreef:Ik heb de stubben scnadica zelf. De wrong zit zo hoog dat die ruim onder je knie valt, als je been de juiste lengte heeft voor het zadel zal je niets merken van de wrong, behalve dat je net iets meer steun hebt boven je bovenbeen. Hij zit je beenligging niet in de weg om het zo maar te zeggen.
Zoals met de meeste springzadels zit je er wel echt op en niet in, dus het zal nog steeds wat los zitten invergelijking tot een dressuurzadel, maar de wrong geeft je wel net wat meer houdvast in het zadel![]()
edit: pas trouwens op dat je springzadels niet keihard laat opvullen door de ouderwetse zadelmakers, daardoor moesten wij hem helemaal opnieuw laten opvullen. Dan kun je beter totdat het paard wat meer bespiering heeft er bijv. een prolite pad ofzo onder doen.
nontie schreef:Heb een Chamberlain vzh zadel gehad op verzorgpony. Was een fijn zadel, subtiele wrong maar vond de zit erg hard. Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Heb nu een Lemetex. Is ook fijn zadel, is dochterbedrijf van stubben dus zou je ook naar kunnen kijken

robbie88 schreef:stubben roxanne en stubben scandica beide gehad, vooral de roxanne is erg fijn. is fijn, en ik heb nu een mac rider grandprix prof ook heel fijn
en de rossner zadels? zijn toch ook dieper? ik kan trouwens ook niet op prestige zitten.. krijg last van mijn rug.. een close contact pessoa vind ik dan wel weer super fijn.
v
Liselot schreef:Chamberlain is wat kwaliteit betreft toch wel heeeeeeel wat minder dan stubben. Zowel de roxanne als de scandica hebben een halfdiepe zit en flink bovenbeenwrong. Ze geven beide een fijn en zeker gevoel.
Ik zou als ik jou was deze eens passen en er dan even mee rijden om te voelen of het wat voor je is