zadeldekje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninetales

zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 13:17

Mijn dochter wil graag voor haar vaste rijpaard een eigen dekje voor onder het zadel.
Ik wil haar dit binnenkort kado gaan doen.
Maar nu mag dit paard alleen een bepaald soort dekjes namelijk dekjes die niet glad aan de onderkant zijn. Volgens de manege kan ik alle soorten dekjes nemen die niet vastgezet hoeven te worden aan het zadel maar dus zelf blijven liggen.
Andere dekjes kunnen gaan schuiven bij dit paard en daar kan hij niet tegen.
Nu ben ik dus op internet naar dekjes aan het zoeken en daar kan je dat vrij lastig zien. Ik zie wel dat er verschillende soorten dekjes zijn zoals veelzijdigheid dressuur en sjabrak.
Kunnen jullie mij vertellen welke van deze ik moet hebben?
Ze schijnen er in elk geval van het merk Anky te zijn maar ook die heeft verschillende.
En weet iemand of je ergens een dekje kan kopen met het badman logo die heeft mijn dochter ergens gezien

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:20

QHP heeft ook zulke dekjes dacht ik.
Je kan denk ik het beste zo'n dekje aanschaffen in de winkel en naar plaatselijk naaiatelier gaan?
Divoza doet ook borduren, maar durf niet te zeggen of ze dat ook op QHP doen of alleen op huismerk.

Denk dat je misschien ook met deze mensen contact op kan nemen over de stof: http://mod-horse.fr/nl/zadeldekjes/240- ... horse.html

Uiteindelijk zal je denk ik toch rond die prijs komen te zitten..

Ninetales

Re: zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 15:44

Bedankt
Dat dekje van die link is precies wat ik zoek. Ik ga eens contact opnemen wat ze kunnen doen voor ons. Iemand vinden die er iets op kan borduren is ook nog een idee. Volgens mijn dochter zijn de dekjes die ze kan gebruiken namelijk allemaal erg saai

nobbes10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:21

Toevallig weet ik dat ze bij http://www.gmdemontar.nl/ veel doen met borduren van logo's etc. ook erg veel met betrekking tot de paardensport :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:32

Ninetales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 21:00

bedankt allemaal Hier kan ik wat mee. Dat zijn inderdaad de dekjes die ik zoek.
En als ik iets speciaals wil zal het er dus opgeborduurd moeten worden.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:31

Sjabrak betekent gewoon dekje.

Veelzijdigheidsdekje is voor onder een veelzijdigheidszadel, dressuurdekje voor onder een dressuurzadel.

Wat vreemd dat juist gewone dekjes gaan schuiven?

Bij mij zijn de pads juist te glad, omdat ze niet vast te maken zijn aan het zadel...