[WN] Ervaringen big Horn zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XGabyvkeulen

Ervaringen big Horn zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 09:23

Hoi bokkers,

Heeft iemand van jullie ervaring met een big Horn Western zadel?
Wat zijn de plus en min punten. Het is voor een Arabier :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:53

Je kan je topic beter laten verplaatsen naar het western gedeelte van Bokt. Moet je even een Mod vragen of die het daarheen wil zetten. De meeste die western rijden zitten daar. (ik heb in elk geval al even voor je getemt dat het topic beter verplaatst kan worden).

Ik kan je niet echt verder helpen, heb ooit maar 1 Big Horn gereden, en die lag op een Paint. Geen verkeerde zadels maar wel 1 uit het B segment.

XGabyvkeulen

Re: Ervaringen big Horn zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 10:07

Dankjewel voor de informatie

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:31

HAR » WN-TR

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:39

Mijn vorige zadel was een Big Horn. Een ouwetje maar voldeed prima. Ik heb er veel plezier van gehad.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:04

Op zich geen slechte zadels, maar ze hebben dure en goedkopere uitvoeringen en de ouwe zijn beter als de nieuwere.
Qua pasvorm zegt het niets of het past op een Arabier :)

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 12:54

Ik heb een al wat ouderen gezien, heb zelf liever een oudere zadel wat duurder maar wel goede kwaliteit dan een nieuwe goedkoper met slechte kwaliteit. Dus her wordt al een ouder model

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:31

Waarom haal je er geen zadelpasser bij met diverse zadels? Dit is volgens mij al het 3e topic in korte tijd waarbij je het over een zadel hebt voor je paardje.
Laat een zadelpasser komen met 2dehands of nieuwe zadels. Vaak kun je je budget aangeven, aangeven wat voor type paard je hebt. Zij zijn de mensen die er verstand van hebben en kunnen dan verschillende merken meenemen om te passen en te proberen. Want los van of het op je paard past (en dat kun je niet even zomaar zien), moet het ook bij jou passen.

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 16:07

Het gaat ook meer om mij dan om het paard dat er een nieuw zadel komt Amanda :) het paste mij niet het paard wel. Ik vroeg me af wat mensen daar van vinden maar ik wil wel eerst weten wat de goede en slechte punten zijn van een zadel

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:34

Maar waarom vasthouden/informeren naar 1 merk? Er zijn zo ontzettend veel merken, die ook nog eens verschillende types zadel hebben. Een zadelpasser heeft meerdere soorten die goed kan zien of het jou en je paard past. Dan maakt het toch niet uit welk merk er op staat? Als het maar goed past en kwalitatief in orde is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:40

Je vorige zadel paste duidelijk je paard ook niet. Haal er aub een zadelpasser bij voordat je over een jaar je paardje kan inslapen door een kapotte rug...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:44

Arabieren hebben vaak ook niet de makkelijkste ruggen,dus een zadelpasser is geen overbodige luxe..Als je geen zin in hebt kun je misschien een boomloos westernzadel aanschaffen..Deze zijn meestal wel makkelijk passend te maken..