...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeanetblack

...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:36

...
Laatst bijgewerkt door jeanetblack op 27-03-22 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

ponyparadijs

Re: zwanenhals sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:38

Uhm je moet drijven met je kuiten niet met je enkels.
Sporen zijn voor verfijning.
En zelfs in de Z heb je die niet nodig als je paard goed aan het been is

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:39

als je iet met je sporen aan de pony raakt lijkt het me dat je sowieso te groot bent voor de pony... en daarbij ga ik met bovenstaande reactie mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:42

Om terug te komen op je originele vraag, nee veel langere zijn er niet en wil je ook niet mee rijden, zijn onhandig je breekt dan bijkans over je eigen sporen je benen.

(ervarings deskundige, ben lang, rij pony's heb zwanenhals sporen en struikel er nog wel eens over)

Weet trouwens niet wat de max is volgens de KNHS.

Het is gewoon best lastig als je een keer met een spoortje zou willen bij tikken als je relatief lang bent, netzoals dat het best lastig is je been mooi stil te hebben liggen in het luchtledige.
Toch proberen hem meer te activeren gewoon voor je kuit juist omdat je er anders niet goed bij kan.

jeanetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:54

ik vroeg inderdaad niet om commentaar maar of iemand weet of je langere sporen hebt, dank je wel sjolvir

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:57

jeanetblack schreef:
Ik had een vraag, ik rij op een Epony en heb zelf vrij lange benen, nu had ik de zwanenhals sporen van 40mm geprobeerd maar die zijn niet hoog genoeg, weet iemand een andere oplossing of zijn er nog hogere te verkrijgen en zo ja waar dan?

Volgens mij heb ik hier antwoord op gegeven.
De andere oplossing is dat je met je kuiten drijft!!

jeanetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:58

dat doe ik al, snap zelf ook dat je niet met je enkels gaat drijven als je langere benen hebt

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:10

jeanetblack schreef:
dat doe ik al, snap zelf ook dat je niet met je enkels gaat drijven als je langere benen hebt

Dan ben je dus gewoon te lang.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:21

ik heb ook lange benen, maar met mijn paard kan ik met een gewoon knopspoortje toch gewoon mijn paard aanraken hoor... (en mijn benen zijn belachelijk lang, instructeur van 1.85 reed met kortere beugels om dezelfde beenhouding te hebben dan ik en ik ben 1.70)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:26

Juist als je lange benen hebt is het hebben van zwanenhalzen juist fijn.
Waarom?
Nou omdat je dan tenminste niet je hakken gaat optrekken als je het spoortje wel zou willen gebruiken.

Moet je dit paard en deze ruiter even voorstellen met knopjes.. dit zijn dus zwanenhalzen. En dus nuttig in geval dat je wel je spoor zou willen gebruiken.
Dan zijn die echt functie loos (niet helemaal waar.. drukknoopje van laarzen is stuk, dus met sporen kan je dan het flapje op zijn plaats houden).
https://lh3.googleusercontent.com/-jZyQ ... vir-16.jpg

jeanetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 21:31

Precies en dat is voor het paard ook prettiger dan dat je helemaal je benen op gaat trekken en niet in balans blijft zitten