gevoelige rug wss door slecht zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannekusxx

gevoelige rug wss door slecht zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 17:56

hee hoii

ik heb al 4 jaar lang een kwpn (Tuampla) als verzorgpaard en nu sinds ongeveer één jaar heeft
ze een erg gevoelige rug, ik had al op internet gekeken naar wat het zou kunnen zijn
maar toch kom ik elke keer weer bij een slecht zadel. waar aan ik zelf denk dat het komt
door een slecht zadel is dat als ik haar ga opzadel dan word ze al wat onrustig en zodra ik de single pak
schraapt ze met haar voeten op de grond en met haar tanden langs de tralies van haar stal en bijt neigingen, ook als ik met poetsen met een rosborstel over haar rug ga 'krampt' haar rug helemaal in. en het zadel schuift tijdens het rijden ook heel erg naar achteren (er zit onder het zadel ook een gelpack die vrij dun is)

en voordat we een nieuw zadel zouden moeten aanschaffen ( wat geen enkel probleem is als het echt
moet) had ik ook wel wat oplossingen gezien die helpen. maar nou vraag ik jullie advies en help wat is het beste om te doen.

gr Sanne en tuampla :P

Foreverkliek

Re: gevoelige rug wss door slecht zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:16

Stoppen met rijden en paard door een goede da laten nakijken! Pas als die eventueel in samenspraak met fysio of osteopaat zegt dat de rug pijnvrij is een zadelmaker laten komen

Sonja_vR

Re: gevoelige rug wss door slecht zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:22

Idd stoppen met rijden, osteo/fysio oid er bij om de rug eens te laten checken en evt behandelen en evt ook direct het zadel eens laten bekijken op het paard.

Dan van daar uit verder.
Maar de kans dat hetbdoor het zadel komt, ook doordat je vertelt dat het schuift etc, is vrij groot.