Welk bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninatjuh01

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:47

Hoi :)

Ik ben nu na 2,5 jaar op zoek naar een nieuw bit, omdat ik
eerst nog niet echt contact kon maken met haar mond ( ik wist niet hoe ik dat moest doen) omdat ik nog niet echt goed was :o
Nu lukt me het wel om contact te houden. Ik start nu al een tijdje in de klasse B dressuur en
heb al 10 winstpunten. Alleen wil ze gewoon niet naar beneden lopen en pakt het bit vast waardoor er
(denk ik) spanning ontstaat in haar kaak en dat ze misschien daarom moeilijk nageeflijk te rijden is.
Omdat ik heel graag in de L1 wil starten, zal ze toch wel aan de teugel moeten lopen :P Op sommige dagen komt ze wel naar beneden maar dan ook maar een paar seconden, dan schiet ze weer omhoog en komt ze ook niet meer omlaag. Ik dacht dat het misschien aan het bit kon liggen? Dus we gaan nu kijken voor andere bitten samen met mijn instructrice, maar wat denken jullie dat kan helpen? Ik rijd nu met een dubbelgebroken watertrens (merk weet ik niet).

Alvast bedankt :)

miccamaaike

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:50

Bit zou op zich niet al te veel uit moeten maken. Is haar gebit wel in orde? Dat kan ook meespelen in het nageeflijk zijn.
Bijrijdpaard heeft een Myler level 1 bit, daar loopt hij erg fijn op.

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:56

Haar gebit is in orde, die is laatst nog nagekeken :) Bedankt voor de reactie :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:05

past t zadel, zit je paard nergens vast?
ikzelf rijd een d trensje, mijne loopt ook moeilijk nagefelijk (merk weet ik nie)

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:17

Heb ook net een nieuw zadel en die ligt helemaal goed. Ze zit volgens mij ook niet ergens vast,
want een jaar geleden hadden we een keer een intake met een paarden masseur (dacht ik :) ) gehad en die zei dat ze nergens vast zat.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:20

Vaak is het grootste probleem, de ruiter...

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:23

Ik vraag eigenlijk niks, ik geef soms alleen wat kneepjes maar dat ook zelden :)
Het zou best aan mij kunnen liggen hoor, maar mijn instructrice kent mijn pony al sinds dat ze 5 was (nu is ze 19 alweer) en ze heeft altijd al moeilijk naar beneden gelopen en heeft volgens haar dacht ik altijd een dubbelgebroken watertrens gehad. Dat weet ik niet zeker meer. Ze is voor mij nog van 3 anderen geweest

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:32

is t zadel gecontroleerd door een passer toen je t aankocht?

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:34

ja, de zadelpasser had zadels meegenomen om te passen en uiteindelijk was het deze geworden na ook een week het zadel op proef.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:36

Ninatjuh01 schreef:
Ik vraag eigenlijk niks, ik geef soms alleen wat kneepjes maar dat ook zelden :)
Het zou best aan mij kunnen liggen hoor, maar mijn instructrice kent mijn pony al sinds dat ze 5 was (nu is ze 19 alweer) en ze heeft altijd al moeilijk naar beneden gelopen en heeft volgens haar dacht ik altijd een dubbelgebroken watertrens gehad. Dat weet ik niet zeker meer. Ze is voor mij nog van 3 anderen geweest

Jij hoeft niets te vragen, je kan jezelf al ergens vast zetten in je lichaam...

Wat doe je nog meer, buiten het rijden om?
Ga je wel eens naar buiten?
Longeren? En hoe doe je dat?

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:43

Longeren doe ik niet zo vaak omdat daar bij onze manege eigenlijk geen mogelijkheid voor is omdat dat in de binnenbak moet en dat kan alleen als er niemand in rijd, en dat gebeurt niet vaak :) En het is dan ook niet echt longeren want ik doe het zonder halster en longeertouw maar ik stuur haar met mn lichaamshouding Enzo. Ik maak soms weleens een buitenritje maar niet in het bos want onze stal ligt niet dichtbij een bos :P Ik ga soms wel eens naar het bos toe maar dan ga ik naar Riel maar dat gebeurt niet vaak. Alleen als ik er echt tijd voor heb, dus meestal in vakanties.