Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Vols mij kun je ook prima terecht bij torrowgood oid. Daarvan kun je evt ook de boom verwisselen. Je hoeft echt neit perse boomloos te gaan. Zou het kunnen dat ze dat adviseert omdat zij dat verkoopt?
Binnen 'boomloos' heb je 1001 soorten, en dan heb je de semi-boomloze zadels nog niet eens gehad. Er zijn zat mensen die springen, lange ritten rijden etc. met een boomloos zadel en die hebben van de beugelophanging geen last. Ja - bij die goedkope rommel misschien, maar dan weet ik over boomzadels ook nog wel wat te vertellen 
Kirsha schreef:Joolien schreef:Vols mij kun je ook prima terecht bij torrowgood oid. Daarvan kun je evt ook de boom verwisselen. Je hoeft echt neit perse boomloos te gaan. Zou het kunnen dat ze dat adviseert omdat zij dat verkoopt?
No offence, maar als zij boomloos verkoopt had ze TS wel wat beter in mogen lichten, want dit zijn weer van die typische clichéverhalenBinnen 'boomloos' heb je 1001 soorten, en dan heb je de semi-boomloze zadels nog niet eens gehad. Er zijn zat mensen die springen, lange ritten rijden etc. met een boomloos zadel en die hebben van de beugelophanging geen last. Ja - bij die goedkope rommel misschien, maar dan weet ik over boomzadels ook nog wel wat te vertellen
Vind het inderdaad wel apart dat ze geen andere mogelijkheden aandraagt? Ik ben zelf niet zo thuis in de boomzadels maar ken genoeg mensen die ook zo'n plat, rond tankje hebben en met een boomzadel rijden, dan moet er voor jou toch ook wel wat te vinden zijn
Ik neem 99 van de 100 zadelpassers niet meer serieus als ik met mijn summiere kennis over zadels beter dan hen kan zien dat een zadel absoluut niet goed ligt
Kom dat echt te vaak tegen met mijn lesgeven, bizar gewoon. 
Mizora schreef:[HAR] [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels
Ik zou in dit topic gaan lezen, in ieder geval de laatste 15 pagina's, maar het liefst zo veel mogelijk. Met goede boomloze zadels kan je prima springen. Denk dan aan een Ghost, een Trekker of een Barefoot. Maar er zijn meer merken die voldoen aan de drukverdelingseisen en die hebben niet altijd een pommel, of een pommel nodig is hangt af van hoe het zadel opgebouwd is namelijk.