Ervaring met isabell werth wintec dressuurzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Axivoca123

Ervaring met isabell werth wintec dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 00:22

Hai!

Onlangs heeft een vriendin van mij een nieuw Isabell werth wintec dressuurzadel gekocht, hij is schitterend, maar zit helemaal niet comfortabel.. Ik gebruik het zadel ook, en wij hebben allebei dezelfde klacht.

Het kan zijn dat hij gewoon nog helemaal moet ingereden worden, maar het voelt alsof je op een recht stuk hout zit, en net waar je bil botjes zitten, het stuk hout eindigt en gewoon dus een rand heeft.
Of tenminste lijkt het alsof je op twee harde randen zit.. Voor de rest is ie helemaal prima, maar ik vraag me toch wel af of dit gewoon een kwestie van inrijden is, of dat het zo zal blijven?

Het was geen goedkoop zadel dus ik ben benieuwd naar jullie reacties! :)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt! :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 01:26

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Icrack

Re: Ervaring met isabell werth wintec dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 03:21

Ik rij nu ruim 3 jaar met mijn IW wintec, maar bovenstaande is mij compleet vreemd eerlijk gezegd. Andere ruiters welke bij tijd en wijle plaats nemen in het zadel geven vaak als eerste reactie; wat zit dit zadel lekker. Het zit idd wel wat breder zoals Nathalie al aangeeft, maar hard? ....nee.
Kunststof zadels zoals Wintec gaan zich wel vormen naar het paard, net als een lederen zadel. Dat is mijn persoonlijke ervaring en is in de praktijk ook zo gebeleken.

twandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 04:05

Hier kan ik me niet in vinden heb het in ieder geval nooit vaker gehoord ik reed altijd met die van een vriendin van mij en ik vond het altijd net mn wolk waar ik mee reed veel steun en een super fijne zit

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:59

Ik herken het ook :j
Daarnaast is de pasvorm van die zadels gewoon ellendig als je een paar hebt die wat ronder is...

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:02

Ik heb wel al gehoord dat het nieuw model een pak slechter zit en ligt als de oude versie. Van de oude ben ik wel fan :-).

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:06

Mijn IW zat net heerlijk. Wel een redelijk breed zadel.
Ik vind het zadel net wat beter liggen op de wat rondere types. Het paste perfect op mijn Haflinger en nu ook op de Fries van een vriendin. Op mijn warmbloed lag het dan weer niet meer lekker.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:08

Ik heb er ook een poos mee gereden, vond het een fijn zadel! Herken me ook niet in wat jij zegt. Ik heb na deze de overstap gemaakt naar een Custom, die was op maat gemaakt. Natuurlijk zit daar veel verschil in, de Custom was dan ook helemaal naar wens. Maar de Wintec heb ik altijd prima gevonden in het begin :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:04

A_nouk schreef:
Ik herken het ook :j
Daarnaast is de pasvorm van die zadels gewoon ellendig als je een paar hebt die wat ronder is...

Ik heb een Welsh Cob welke toch wel wat ronder is, maar de IW ligt er prima op hoor, niks geen ellendigs aan.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:08

maximuss schreef:
Ik heb wel al gehoord dat het nieuw model een pak slechter zit en ligt als de oude versie. Van de oude ben ik wel fan :-).

Anders ja, maar slechter daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een dressuur en springzadel van Wintec, beide de nieuwe modellen en deze liggen perfect.
Wat wel kan zijn, en dat ligt ook aan je paard/pony is dat, dat het nieuwe of het oude type beter kan liggen. Dus dat ligt er maar net aan en niet dat per definitie de nieuwere modellen slecht ligt en of zit.

LindavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:12

Ik heb ook een maanje of 2 een IW gehad. Heb hem weer weg gedaan om dezelfde klachten als jij omschrijft, zat voor geen meter. Vond hem voornamelijk te breed en te weinig steun bieden. Heb nu een macrider, en wil nooit meer anders.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:13

Icrack: het komt van een bevriende zadelmaker die aangeeft dat het nieuw IW model vlugger scheef trekt ed, kortom hij heeft er al meer klachten over gehad en al meer problemen gezien.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:14

Ook ik herken dit echt niet. Heb die van mij nu ruim 2 jaar en zit vanaf begin af aan al heerlijk...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:15

Ik welke zin "scheef trekt" Maximuss?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:22

@ Icrack: gesprek is al een tijdje geleden maar het kwam erop neer dat hij meer problemen ziet passeren met de boom en de opbouw (bv scheef door eenzijdige belasting vermoedelijk van opstijgen oid) itt vroeger en blijkbaar ook nieuw verschijnsel van mensen die xxl kopijzers in een gewoon model plaatsen, zelf kopijzers verbreden ed (laatste 2 dingen gelden niet alleen voor de IW).

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 18:11

Bedankt voor de reacties iedereen!
Ben blij dat sommige mensen ook hetzelfde probleem hebben.. Misschien zijn er een paar fabrieksfoutjes geweest?

@A_nouk - Heb je nog steeds zo'n zadel? Of heb je hem weg gedaan? Als je hem nog wel hebt, is het na een tijdje wat minder geworden? Of toch niet?

@KellyLytsa - Ik heb ook vaker op andere wintec zadels gereden en vond ze altijd zo geweldig lekker zitten, incl western wintec zadels.. Maar deze van Isabell werth viel me opeens mega tegen.. Vandaar dat ik het even vraag.

@LindavE - Na hoelang heb je hem weggedaan? Meteen? Of heb je hem al een tijdje proberen in te rijden hoewel er toch geen verschil in kwam?

@maximuss - Oke dus er zijn gelukkig ook meerdere die er klachten over hebben..

Nogmaals bedankt voor de reacties! Het zal gelukkig niet met ons te maken hebben dan.. :')
We zullen hem nog wel even gebruiken, misschien dat er nog enig zins verschil in komt te zitten.. Anders zal het dan gewoon een fabrieksfoutje zijn geweest..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:16

Hier ook geen last van klachten.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:19

Ik heb het zadel 1,5 jaar gehad, en in die tijd is er niets veranderd.

Heb hem weggedaan omdat de pasvorm gewoon niet passend te krijgen was op mijn paard :)

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 18:29

A_nouk schreef:
Ik heb het zadel 1,5 jaar gehad, en in die tijd is er niets veranderd.

Heb hem weggedaan omdat de pasvorm gewoon niet passend te krijgen was op mijn paard :)

Ah jammer..
Maar fijn om te weten! :)