Seat saver /bontje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Seat saver /bontje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 14:21

Het zadel van mijn bijrijdpaard is echt mega hard en ik merk echt dat ik steeds pijn heb na het rijden. Als ik vaak rijd in een week houd ik het rijden de laatste keer korter vol omdat ik alweer pijn krijg. Aangezien het de bedoeling is dat ik wat meer ga rijden en ik geen nieuw zadel ga kopen voor hem ben ik op zoek naar andere mogelijkheden. Hebben jullie ervaren met seat savers of bontjes?

Bluebontje

Re: Seat saver /bontje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:23

Ik heb lang gereden met een bontje, omdat ik doorgereden was. Mijn dochter heeft een tijdje met een seatsaver gereden.
Goede ervaringen in beide gevallen.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:27

Ik heb momenteel een schapenbontje (van BR) op mijn zadel liggen en ik wil niks anders meer :D Het zit zo onwijs lekker, en het ligt nu al 1,5 jaar op mijn zadel en heb flinke ritten gemaakt, en hij ziet er nog als nieuw uit (pas 1x geborsteld met een speciale bontborstel).

In de zomer is het niet te warm aangezien het een natuurproduct is, en in de winter is het heerlijk warm. Ik gebruik dit zadel voor 2 paarden en spring/cross/dressuur ondertussen ook met het bontje erop omdat het zo lekker zit haha!

Ik had het in eerste instantie voor lange ritten tegen een zere bips, maar hij is er eigenlijk nooit meer af gegaan haha :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:27

Seatsafer vind ik fijner dan een bontje. En mijn vriend die jaren geleden zijn stuitje gebroken gehad heeft en snel last heeft van pijn bij een iets hard zadel is ook zeer te spreken over een seatsafer.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:40

Beide werken heel goed. Maar het hangt wel van verschillende dingen af. Seatsavers en bontjes heb je in veel soorten en maten. Mijn ervaring is dat seatsavers van gel wel iets helpen tegen hardheid, maar niet zo veel als die van memoryfoam.
Dat zelfde gezegd wordende van bontjes. De kunststof (goedkope) nep bontjes helpen weer veel minder dan de echte natuurlijke.

Nadeel van bontjesop de meeste zadels is dat je zit er kleiner van wordt. Als het zadel iets te groot is, is een bontje dan weer heerlijk.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:45

Heb op de 3 zadels van de verzorgpaarden/pony allemaal een BR bontje. Het begon met het zadel van de pony, is een hard Wintec zadel en haar ruitertje had last, en in de winter ook koud. Begonnen met 1 BR bontje om te kijken of we het lekker vonden zitten; heerlijk. In de winter lekker warm, in de zomer heerlijk koel. En heerlijk zacht. De bontjes zijn al een paar keer gewassen met speciaal 'lamsvelwasmiddel' op het wolprogramma in de machine (1 bontje per keer in de trommel) en dat gaat prima. Op lange ritten niemand nergens last meer. Wil niks anders meer! Ik neem ze zelfs mee als ik ergens anders ga rijden :o

Cinnepin

Re: Seat saver /bontje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:33

Ik heb op de wintec ook een seatsaver. Een gel exemplaar. Ik vind het heerlijk! Zeker omdat ik voor ik weer in een boomzadel zat, ik een boomloos gewend was en dat vele malen zachter zit.

Op het moment even niet, maar vaak genoeg maak ik ritten van 3 uur in het bos en is zo'n gel seatsaver best een uitkomst :j