Flex-on stijgbeugels.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MovieAddict

Flex-on stijgbeugels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 12:52

Zwaanbanaan

Re: Flex-on stijgbeugels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:54

Kan je doen, maar heb zelf elastische beugelriemen... Geen idee waarvandaan, maar die waren in ieder geval geen 300 euro, misschien een goed plan daar nog even naar te zoeken?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:57

Misschien een overbodige opmerking, maar als je rugklachten hebt zullen andere beugels niet bijster veel verschik gaan maken. In principe zit je immers niet met je voeten vast op het paard, maar vanuit je knieën....?!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:57

Wedstrijden of andere beperkingen qua wat mag?
Ik rij zelf ivm wisselende knie/heup/etc. klachten al jaren met ez rides met korf. Die smalle (engelse) stijgbeugels rijden voor mij echt niet fijn meer.

MovieAddict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 13:14

Zwaanbanaan schreef:
Kan je doen, maar heb zelf elastische beugelriemen... Geen idee waarvandaan, maar die waren in ieder geval geen 300 euro, misschien een goed plan daar nog even naar te zoeken?

Elastische beugelriemen werken voor mij niet. Ben het alleen nodig na de sprong in de landing.

zimbabwe schreef:
Misschien een overbodige opmerking, maar als je rugklachten hebt zullen andere beugels niet bijster veel verschik gaan maken. In principe zit je immers niet met je voeten vast op het paard, maar vanuit je knieën....?!

In de landing na de sprong van ik het meeste op met knieën en enkels, andere beugels zullen dan zorgen dat ik nog meer op kan vangen met enkels/voeten, waardoor ik het minder in mijn rug zal gaan voelen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:29

Vraagje: zit de demping nou direct onder je voet bij deze beugels? (Dus meteen onder je grip)

Anders kan ik namelijk geen dempend deel vinden in de plaatjes ;) Ik vraag me ook erg af of de stijgbeugels kunnen leveren wat ze beloven... Misschien kun je ze ergens in een winkel bekijken?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:40

Ik zou je in dat geval gpg beugels of sprenger bow balance beugels aanraden. Veel goedkoper en heel goede werking.

MovieAddict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 14:02

mirriezz schreef:
Vraagje: zit de demping nou direct onder je voet bij deze beugels? (Dus meteen onder je grip)

Anders kan ik namelijk geen dempend deel vinden in de plaatjes ;) Ik vraag me ook erg af of de stijgbeugels kunnen leveren wat ze beloven... Misschien kun je ze ergens in een winkel bekijken?

Ja, zit onder de voet.
daarom vraag ik ook of iemand wat weet, voor ik beugels koop.
ik wil ze begin volgend jaar graag hebben. dus heb nog genoeg tijd om rond te kijken.

MovieAddict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 14:03

maximuss schreef:
Ik zou je in dat geval gpg beugels of sprenger bow balance beugels aanraden. Veel goedkoper en heel goede werking.

Sprenger vind ik geen fijne beugels. heb al een keer zoiets geprobeerd, maar krijg dan last van mijn voeten. Geen idee hoe dat kan.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:09

Ik heb een gelijkaardig model (demping in het voetbed) gehad en de mate van demping was echt niet te vergelijken met bv gpg's.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:12

En losse adapters aan je bestaande beugels?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:13

Met rugklachten zou ik stoppen met springen in elk geval...
Waarom denk je dat andere beugels gaat helpen? Een klap vang je niet voor het grootste gedeelte op met je voeten.

MovieAddict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 14:35

Ineke2 schreef:
Met rugklachten zou ik stoppen met springen in elk geval...
Waarom denk je dat andere beugels gaat helpen? Een klap vang je niet voor het grootste gedeelte op met je voeten.

Ik was 3 jaar gestopt met springen omdat het niet ging. nu kan ik eindelijk weer springen, en het gaat ook steeds beter. ik heb alleen vanaf een bepaalde hoogte last van mijn rug.
Ik heb al een keer van zulke beugels geprobeerd, hiermee kon ik tenminste 1 meter springen zonder last.
Hoger hoeft niet, maar dan kan ik tenminste nog een B-parcours rondkomen.
Weer stoppen met springen is voor mij absoluut geen optie.

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:42

zimbabwe schreef:

Nou dat scheelt wel een hoop hoor!
Ik kan echt niet rijden zonder sprenger beugels dan krijg ik last van m'n knieën, enkels en rug.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:00

Ik ben twee maal aan een dubbele hernia geopereerd en ik vind mijn GPG's fantastisch.
Onlangs was ik op zoek naar een nieuw paard en de eerste drie heb ik proefgereden zonder mijn GPG's en dat was echt wel een fout. Daarna heb ik iedere keer mijn GPG's meegenomen en dat was echt weer een verademing.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:04

Het is al een verouderd topic maar ik was toch benieuwd of er mensen zijn die dressuur rijden met de flex on stijgbeugels?
Of is het echt voor springen?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:04

Ik heb van die beugels met een breed voetbed en een veertje erin zijn van compisitie, ik vind ze heerlijk alleen voor springen mischien niet veilig genoeg ? Al is de voet opening wel groter dan normaal dus je schijnt er niet in te kunnen blijven hangen, ik vind ze zoiezo erg fijn rijden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:15

Ik heb een kunstof beugel van een Italiaans merk met een aluminium voetbed
Breed en flexibel
Zweer erbij zo fijne beugel

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:52

Welk merk is het zinzi?
ik ben nu wel nieuwschierig!

Zinzi_jewel