Omdat het alweer even geleden is dat er een topic is geplaatst over vooral Ninon Schutte zadels, en ik erg benieuwd ben hoe deze zadels op de langere termijn bevallen, open ik een nieuw topic.
Volgend jaar wil ik namelijk graag een nieuw zadel laten aanmeten op mijn paard (kwpn, 1.83, slank ruintje). Ik rij hem nu met een Kieffer Lusitano die ik op mijn oude bijrijdpaard heb laten aanmeten. Alleen vind ik dit zadel niet echt top voor mijn huidige paard. Hij ligt op zich goed, maar het kan beter.
Daarom heb ik in eerste instantie gekeken naar Custom. Hier zijn al best veel topics (ook recent) en de meningen zijn verdeeld. Van heel positief tot erg negatief (scheef! en lange levertijd).
Maar nu trof ik ook de naam van Ninon Schutte. Ik ken haar niet, maar haar website geeft veel info en wekt een betrouwbare indruk. Ik vond wel wat oudere topics over haar zadels en daar ging het, als ik het goed gelezen heb over vrij nieuwe zadels. Nu ben ik benieuwd hoe de ervaringen op de langere termijn zijn. Dit geldt uiteraard voor Custom én Schutte. Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe jullie de prijs/kwaliteit van beide leveranciers ervaren.
En mochten er andere suggesties zijn, dan zijn ze ook welkom
Wel in dit segment. Ik ben op zoek naar een zadel (max 2600 euro) die ik zelf kan customizen en die ook passend aan mij wordt gemaakt.Alvast bedankt.
Het is een hartstikke goed zadel, paardlief en ik zijn beide heel tevreden. Behalve dat bruine zitgedeelte, dat doe ik nooit meer. Daar zie je alles op... Iedere regendruppel, een fliebertje dat tussen kont en zadel komt, echt alles. Zo jammer.