Kentaur of KM

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Kentaur of KM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 20:55

Ik ben toe aan een ander zadel. Zadelmaker is geweest en ik heb voor nu een KM leenzadel. Dit zit erg lekker, ligt mooi op zijn rug. Maar ik vind het niet mooi :o , ik kan niet wennen aan het vele wit in het zadel.
Nu komt volgens de zadelmaker ook de kentaur Electra (nieuw) in dezelfde richting qua ligging en zit.
Wie heeft er ervaring met beide merken en wat zou jij kiezen: een nieuwe Kentaur Electra (mits deze goed ligt uiteraard) of een heel mooi tweedehands KM Worldriding Dressage? (zwart met witte biezen)
In oktober komt de zadelmaker met de Kentaur en ook nog een Euroriding Titan of iets wat in dezelfde richting zit. Hij heeft een goed beeld van mijn paard dus hierop vertrouw ik volkomen. Het gaat me puur om ervaringen in prijs/kwaliteit verhouding, nieuw of gebruikt.

ChristaMoor

Re: Kentaur of KM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 14:46

Niemand?

linsje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:00

Ik heb een KM de Luxe in bestelling staan. Ook heb ik de kentour afrodite gepast. Beide lagen mooi maar ik heb voor de KM gekozen ivm kwaliteit en ik vond hem beter zitten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:14

Ik vind de vergelijking al grappig. Kwalitatief is de KM vele malen beter dan de Kentaur. En tja, kleur. Ieder zijn ding. Als je er op zit, zie je dat toch niet. :+ (zei de gek die allerlei aparte kleurtjes blijft bestellen. :o )

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:49

Ik heb in het verleden een kentaur Medea II gehad maar de boom werd te smal voor mijn groeiende paard. Ik ben toen over gegaan op de titan II. Zalig zadel waar ik nu al ruim 7 jaar elke dag met plezier op ga zitten.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:13

ik vind het leer van kentaur veel te glad.
mijn persoonlijke voorkeur zou uit gaan naar een ander merk met "stroever" leer

LindavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:48

Ik zou op beide zadels een tijdje gaan rijden en kijken welke fijner zit en beter ligt. Dat is naar mijn mening toch het belangrijkste, niet het kleurtje..