een nieuw bitje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xhannaahh

een nieuw bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 17:13

hoi,
mijn zusje en ik hebben een stevige Epony. (kruising met een fjord) Ze is enorm sterk en soms bijna niet te houden. we rijden op het moment met een dubbel gebroken dtrens maar daar drijft ze dwars doorheen als ze enthousiast word. Ook een enkel gebroken bustrens helpt niet. nu zijn we aan het kijken naar een iets scherper bitje zodat we haar op buitenrit en met springles beter kunnen houden. Dan gaan we ondertussen bezig om het met de dressuurles dressuurmatig op te lossen met onze dtrens. ik zat een beetje te kijken op de site van eppeljeck en divoza en daar zag ik deze bitjes.
deze
http://www.divoza.com/nl/bustrens-ongebroken
en deze
http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bitten/bitten/bevel-bit-sweet-iron_4467.html
natuurlijk sta ik ook open voor andere opties helaas heb ik niet een heel groot budget maar sparen kan altijd natuurlijk!
alvast bedankt!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:18

Die van ej hebben we ook voor onze fjord.
Je kan er hefboom doen door aan die binnenringen de bakstuk en teugel te doen. Ook kan je alleen het bakstuk of als een gewoon bit.
Alleen geen koper stuk maar gewoon rvs

Pancake93

Re: een nieuw bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:27

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:28

Ik heb het ej bit gebruikt voor mijn pony in de cross! Ik had tijdens de cross net dat beetje meer te melden dan met een gewone trens. Je kunt bij dit bit de hefboomwerking licht aanpassen met het bakstuk en teugel, zo kun je het ook afbouwen...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:25

Een ongebroken bustrens werkt juist minder sterk in, hoewel sommige paarden er wel fijner op reageren verwacht ik niet dat dit voor jouw paard de oplossing is. Die onderste is wel een iets sterker inwerkend bit, maar heel keurig. Lijkt me een prima bit om hiervoor te gebruiken.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:27

Wat dacht je van een ongebroken bustrens?