Bareback pad Lamsvel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Bareback pad Lamsvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:56

Ik rij nu met een FRA Markus barebackpad. deze bevalt opzich qua grip prima.
Op onze koudbloeden ook geen problemen maar voor mijn KWPN-er erg lang en de anti-slip onderzijde breekt haar haren af (schimmel gevoelig huidje)

Nu wil ik best eens investeren in een wat luxere/betere bareback pad omdat ik het ding best vaak gebruik 91/2x per week)

Maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Met wrongen lijkt me wel prettig. Merk dat ik nu vaak erg ver voor op de BBP zit (kan schijn zijn omdat die zo lang is)

Is een lamsvel pad niet veel gladder dan de FRA (soort kunst suede)?

Welke modellen zijn een aanrader?

Wil het liefst geen singelsysteem dat heel strak op de rug trekt en slecht verdeelt natuurlijk.

O ja laaste puntje liever een donkere dan een witte (paarden zijn wit) maar natuurlijk geen must.

Daphneeeej

Re: Bareback pad Lamsvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:06

Naar mijn idee zijn alle lamsvelle barebackpads prima. De christ, fra macon en de grandeur. Heb ze alle 3 in handen gehad en de christ en grandeur in bezit gehad. Ze zijn wel gladder als bijv de fra markus kwwa stof maar geven door de andere opbouw en wrongen weer veel steun.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:07

Daphneeeej schreef:
Naar mijn idee zijn alle lamsvelle barebackpads prima. De christ, fra macon en de grandeur. Heb ze alle 3 in handen gehad en de christ en grandeur in bezit gehad. Ze zijn wel gladder als bijv de fra markus kwwa stof maar geven door de andere opbouw en wrongen weer veel steun.

had je voorkeur voor de Christ of Grandeur?

Daphneeeej

Re: Bareback pad Lamsvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:36

Ik vind mijn grandeur nu fijner omdat het meer bescherming voor het paard zijn rug geeft omdat er meerdere vakken zijn voor inlages waardoor er meer bescherming is voor de rug en de druk van de ruggengraat af blijft. Maar de dikke bovenbeenwrongen die op de christ zitten waren wel erg fijn.
Maar ik blijf liever bij de grandeur, heb deze ook probleemloos als volwaardig zadel gebruikt met een ectra speciale pad er onder en beugels er aan. (paard heeft moeilijke rug en was probleem om zadel te vinden naar wens.)