Kale 'strepen' in holte elleboog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ual_95

Kale 'strepen' in holte elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 09:36

Hallo!

Voordat ik dit bericht postte heb ik eerst in dubio gezeten of deze nou bij Harnachement hoort of bij Welzijn.. Sorry in ieder geval als ik verkeerd zit. :')

Hoe dan ook, mijn merrie heeft sinds kort vreemde, kaal-wordende strepen in de holte van haar elleboog. Ze heeft dit aan beide kanten, waardoor ik denk dat het iets met de singel te maken kan hebben. Om even de situatie te schetsen: Ik kan haar sinds vier maanden 'mijn' noemen, ze komt van een manege waar ze iedere dag liep. Daar zat ze erg slecht in haar vacht (het was te dik voor de tijd van het jaar, zat duidelijk niet lekker in haar vel). Bij mij kwam ze 24/7 op de wei te staan, en dat in combinatie met wat beter afgestemd voer is ze heel snel door haar vacht heen gekomen en is dit nu een heel stuk dunner (en gezonder). Hierdoor ontdekte ik dat ze 's zomers heel snel hele dunne 'kale' plekken krijgt (bijvoorbeeld rond haar neus).

Nu is die dunnere vacht natuurlijk geen probleem, maar deze 'strepen' zijn wel erg opvallend, mede omdat de singel niet op die plek ligt. Ik heb een neopreen singel. Het worden ook geen wondjes of iets dergelijks, en het voelt ook niet schraal aan. Het zijn echt donkere, kale strepen. -O-

Voordat ik allerlei aankopen ga doen, wilde ik even vragen of iemand hier ook last van heeft of weet wat het is, en belangrijker: wat ik eraan kan doen.

Hierbij een foto, heel erg ingezoomd dus sorry voor de kwaliteit.

Afbeelding