Mijn westernzadel klappert van achteren en is voor mij te zwaar. Ik zoek nu een beter alternatief voor mijn paard en mij. Wellicht is een endurance zadel in western uitvoering iets voor ons. Ik kan helaas geen pas service vinden die deze zadels heeft. De meeste western passers hebben ook alleen echt zware western zadels. Tevens heb ik een brede Noordzweed die ook geen makkelijke pasvorm heeft door zijn brede korte bouw.
Hoi, ik zou zeggen, neem eens contact op met Countrymill in Nijkerk. Die doen heel veel en hebben uitstekende service en reputatie!
Claudia78
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 12:13
Ja maar ik kom helemaal uit het noorden van Friesland en zoek iemand die aan huis komt passen. Hun hebben liever dat je daar heen komt om te passen.
MarliesV
Geplaatst: 20-09-15 12:42
Greendistance of Buitenzinnig misschien?
Zou je even bij hem op de website moeten kijken of een van hen heeft wat je zoekt. Beide komen aan huis.
Claudia78
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 13:00
Die hebben niets wat ik zoek. Ik wil niet boomloos gaan en greendistance Heeft ook niks. Alleen voor smalle paarden en Massimo trail (die heb ik al) maar ik wil juist graag western uitvoering. Ik moet juist iemand hebben die ook voor het bredere paard iets heeft.
Greendistance kon voorheen sommer leveren en deze heeft een heel mooi endurance / Western achtig zadel ... Wat zeker ook op brede paarden past . Ben even de naam kwijt van t zadel . Maar zit heerlijk
Claudia78
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-15 14:03
Ik weet welke je bedoeld....Ben je wel meteen zo`n 2500 euro lichter. Het moet een beetje leuk blijven.
Stuur eens een mail naar Way-Out-West in Duitsland. Die hebben veel zadels w.o. ook endurance modellen. Zij komen wel aan huis passen. Maar vergis je niet in het gewicht van een endurancezadel westerstijl. Ik denk dat je ook nog snel aan de 10/12 kilo zit.
Claudia78
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-15 17:57
Ben ze van Continental ook al van 9 kilo tegen gekomen. De mijne zit op dik 15 kilo. Op m.p staat een short and wide die op 11 kilo zit. Mijn Duits is niet al te best dus ik denk niet dat ik snel een Duitse pas service zou laten komen. (als die al door NL reizen). Vraag me af wie er wel met bij de Continental Endurance door Nederland reist. (of een ander ligt type geschikt voor kort en breed)
Claudia78
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-15 17:58
Ben ze van Continental ook al van 9 kilo tegen gekomen. De mijne zit op dik 15 kilo. Op m.p staat een short and wide die op 11 kilo zit. Mijn Duits is niet al te best dus ik denk niet dat ik snel een Duitse pas service zou laten komen. (als die al door NL reizen). Vraag me af wie er wel met bij de Continental Endurance door Nederland reist. (of een ander ligt type geschikt voor kort en breed)