bareback pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joan1234

bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 18:43

hallo allemaal!

een vraagje voor een paard wat ik verzorg willen ze een bareback pad gaan aanschaffen omdat het zadel niet goed past en het paard een erg moeilijke rug heeft om een goed zadel voor te vinden.
het is een paard dat een hoge en vrij lange schoft heeft en ronde ribben heeft vrij brede rug dus. nu heeft de dieren arts en de osteopaat dus een bareback pad aangeraden. en de dierenarts specifiek de libra bareback pad wat zijn jullie ervaringen hiermee? en raden jullie deze juist wel of niet aan?
en zo niet welke dan wel?

ik hoor het graag van jullie!!
alvast bedankt voor de moeite!

xxx

Anoniem

Re: bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:59

Ik zou geen bareback pad aanraden om altijd mee te rijden. Juist omdat je hiermee je gewicht direct op de ruggegraad legt en dus niet verdeeld over de rug. Nu heb ik geen ervaring met de libra bareback pad dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik persoonlijk zou gewoon opzoek gaan naar een goed passend zadel.

joan1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 10:34

daar ben ik het helemaal mee eens het is helaas mijn paard niet en de dierenarts en de oesteo hebben het beide aangeraden een bbp aan te schaffen ipv een zadel.. het is dus erg dubbel

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:39

Zou er dan wel een heel goede pad met inlages onder gebruiken en niet lichtrijden...

Is een boomloos zadel eventueel geen optie?

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:44

Even puur een barebackpad ervaring zonder mening over hoe lang/veel je er mee zou moeten rijden.

Libra bareback pad heb ik geen ervaring mee.

Ik heb zelf een Christ Basic Plus met inlages voor betere drukverdeling en meer rugvrijheid.
Ik rij er zelf incidenteel mee en maak geen gebruik van de beugelophanging.
Vind het echt een heerlijke barebackpad.

Hiervoor had ik er een Voest Freestyle bareback pad maar daar vond ik de druk op de ruggenwervels (vooral bij de schoft) te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:55

Sowieso zonder beugels rijden op een bbp

joan1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:38

ik ben zeker niet van plan om met beugels te gaan rijden.
ik weet dat bijde libra inlages inkunnen maar verder weet ik er niet veel over..
hoe kan ik weten dat de inlages dik genoeg zijn en goed genoeg?

boomloos zadel heeft het paard gehad maar lag niet goed te smal op der schouders.
nu rij ik dr 1 soms 2 x per week zonder zadel

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:44

Ik heb een tijd omdat mijn paard een moeilijke rug heeft voor zadels ook met alleen een barebackpad gereden. Maar dan wel 1 waar 3 vousoge inlagenvlakken inzitten. Dus de rug van paard word extra beschermt. Ik heb de grandeur barebackpad. Ben er zeer te spreken over!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:15

Hier eigenaresse paard, op aanraden van onze dierenarts en osteopaat is het de bedoeling dat zij nu ff zonder zadel met bbp gereden word.

Onze dierenarts raade de libra bbp aan, omdat hier inlages in kunnen, vandaar ook de vraag naar ervaringen hiermee. Paard word verder zoals geschreven ook niet intensief gereden, en word ook niet met stijgbeugels gereden.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:21

Inderdaad altijd rijden met bbp is niet goed voor de rug. Maar het is niet jou paard en je vraagt voor ervaringen.
Ik heb zelf een Emiel voest, zo een zwarte van memoryfoam. Daar zit je als een huis in. Of idd zo een christ pad, maar die zijn echt duurder. Die Emiel voest is ook aan de prijs maar je merkt heel goed het verschil tussen die pads en deze.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:13

Ik ben me een beetje aan het oriënteren. Ondertussen op verschillende gezeten en verbaas me over sommigen qua prijs. OMG .... Bijna 200,- vind ik enorm als we bijvoorbeeld die van Voest nemen. Zij halen ze ook elders vandaan, dus dat moet echt goedkoper kunnen

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:54

Ik raad je de Ride on pad physio of het fellsattel van Barefoot aan. Zijn beide met inlages.
Er is ook een webshop die allemaal barebackpads verkoopt. Daar kan je ze mooi vergelijken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:55

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:30

Zelf heb ik ook de Emiel voest (zo'n zwarte met memory foam erin), geweldige pad! Ik gebruik hem zelf 1x per week op buitenrit en zit er daadwerkelijk op als een huis. Volgens mij is hij qua drukverdelen vrij goed, want de zweetplekken zijn altijd egaal onder de hele pad verdeeld, zowel in zomer als wintervacht. Nu rij ik dus wel buiten, voornamelijk in tölt, dus bonk niet. Misschien dat dat uitmaakt. Maar ik heb niet het idee dat er puntdruk ontstaat. Hoewel dit aan de hand van een zweetplek natuurlijk niet optimaal te constateren is

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:40

Ik heb de libra barebackpad en heb hem al 5 jaar. Het is een erg fijne pad, bij de knieen begint hij nu te slijten en ook de gaatjes waar de singel in gaat beginnen te rafelen, maar hij is erg intensief gebruikt. Het bont waar je op zit is erg zacht, wel leg ik er nog extra een dikke pad onder. Ik heb er eerst een kwpn er mee gereden en nu gebruik ik hem op mijn fries.