Ervaring ... Hulp nodig met zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boschhoeve

Ervaring ... Hulp nodig met zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 23:39

Wie kan mij advies geven mbttype of merk zadel.
Ik heb niet een stabiele zitting, dwz dat mijn knieen nogal wiebelen zeg maar. Nu heb ik altijd western zadels en boomloos zadels gereden maar op een of andere manier is dat het toch n iet voor mij. Ik heb echt steun in mijn knieen nodig zodat ik stevig zit...
Nou heb ik ooit in een hulsebos gezeten, dat zat geweldig met heel veel kniewrong. Wat is jullie ervaring? Welk merk en type heeft het meeste kniewrong en een diepe zit?

anneliesdj

Re: Ervaring ... Hulp nodig met zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:44

Daarvoor kun je beter naar een zadelmaker gaan, of naar een grote ruitersportzaak en gewoon van alles op de bok leggen en erop gaan zitten.
Een diepe zit en veel wrong betekend niet altijd dat je er ook prettig in zit, je kunt ook te vast zitten, het is maar net wat je fijn vind en dus een kwestie van proberen ;)

Mijati

Re: Ervaring ... Hulp nodig met zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:13

ik herken wel wat van wat je zegt. Om mijn wiebelige been wat te ondersteunen heb ik voor een dressuurzadel gekozen. Met niet eens veel wrong. Een kent en masters.
Zit heerlijk, niet opgesloten.

Zoals Anneliesdj al zegt, om uit te zoeken wat voor jou het beste zadel is en voor je paard, zul je toch gewoon moeten passen en proberen.