Trust Bit Locked Eggbutt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Trust Bit Locked Eggbutt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:38

Hallo bokkers!

Ik ben al een tijd opzoek naar een beter bit voor mijn jonge merrie.

Nu vond ik dit bit in de winkel, heeft iemand ervaring met dit bit?

Ik rij momenteel met een normaal enkelgebroken bit, maar ben niet blij met het idee dat het meer gaat scharen nu ik meer van haar ga vragen. Ik heb al een dubbel gebroken trens geprobeerd maar die ligt erg losjes.

Citaat:
Trust enkelgebroken bustrens met grote ringen, 16 mm dik. Het gewricht van dit bit is "locked", dat wil zeggen dat het bit slechts één kant op kan buigen. Wanneer de ruiter meer druk op de teugels neemt heeft het bit een ongebroken mondstuk, als de druk op de teugels afneemt bestaat het bit weer uit 2 onafhankelijk van elkaar bewegende delen. Fijn bit voor paarden die erg tegen de hand zijn en door de hand heen lopen.

Afbeelding

Zinzi_jewel

Re: Trust Bit Locked Eggbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:13

Super fijn bitje .
Lekker stabiel wat veel paarden erg waarderen ..
En ik PB je even

Floortz

Re: Trust Bit Locked Eggbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:22

Of een Myler? Ik heb zelf een Billy Allen snaffle die prima bevalt. Maar paard is sowieso met de pinkjes te sturen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:25

Floortz schreef:
Of een Myler? Ik heb zelf een Billy Allen snaffle die prima bevalt. Maar paard is sowieso met de pinkjes te sturen.

Ik heb vandaag voor het eerst een Myler in m'n hand gehad, en vind ze eerlijk gezegd erg tegen vallen.. Ze ogen mij erg scherp.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:35

Wat 'oogt' en 'is' zijn twee verschillende dingen. In eerste instantie vond ik dat ook van de BA, maar dit bit ligt heel rustig in de mond bij paardlief. Maar ik rijd meestal met erg los teugeltje. Het is een kwestie van proberen wat je paard prettig vind. Overigens kreeg ik onlangs de tip dat je bij Divoza de Myler kunt uitproberen voordat je hem definitief aanschaft.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:39

Dat is sowieso waar, maar ik zal niet snel een bit proberen waar ik zelf niet geheel achter sta. En dan zeg ik er ook bij dat ik speciaal maar de Myler stand was gelopen om er een te kopen, maar er toch vanaf ben gaan zien..
Misschien hadden ze wel niet de juiste voor mij, maar ik ben in ieder geval benieuwd naar ervaringen met dit specifieke bitje van trust.. :)

Edit: ivm pb's die ik krijg, ze heeft maat 11.5