het ideale vliegendeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

het ideale vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 12:18

hoi bokkers!

Wat is nu de ideale vliegendeken? Nu mijn deken begint te verslijten ben ik opzoek naar een nieuwe en nu de winter eran komt kan ik misschien ergens een koopje doen. Ik heb nu al 2 jaar een fijnmazige lichtblauwe van pagony (oude model) maat 185 en die ligt ideaal. Helaas kocht ik begin dit seizoe een nieuwe (de zebradeken), maar nu hebben ze de pasvorm van die deken veranderd en geeft deze deken enorme schuurplekken p schoft en schouders.
Toen kocht ik een deken van nika horseproducts (de giraf zonder hals) en deze pasvorm was ook erg fijn. Er was enkel 1 probleem... Van dit deken werd mijn paard elektrisch geladen en ik dusook bij het op en afleggen... gevolg: paard doodsbang van de deken omdat het hem schokken gaf.
Dus de oude pagony maar weer op gelegd, maar die heeft zijn beste tijd echt weer gehad. Dus nu weer opnieuw opzoek naar de ideale deken.

eisen zijn:
* stevig
* niet te warm
* met of zonder hals maakt niet uit (liefst zonder)
* niet te duur (sloper vriendje)
* 185 onderlengte

Ook een leuk kleurtje is een leuke bijkomstigheid, maar comfort is belangrijker!

Zoe_97

Re: het ideale vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 17:59

niemand? :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:06

De stevigste zijn voor mij nog altijd de rsih. Is wel meer een ekzeemdeken, maar niet stuk te krijgen :Y) Gaat hier al 5 jaar mee zonder enige sleet :D
Heb laatste nog een vliegendeken uit de Mark Todd collectie gekocht, ook stevig spul !
Verder lopen ze hier met Horseware Amigo ( winter - en vliegendekens ) en die vind ik ook super van pasvorm / kwaliteit !

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:09

en waar koop je die dekens en welke prijsklasse liggen die? ik ben namelijk niet bekend bij die merken :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:13

Je hebt van horseware dekens die een stuk dikker zijn van materiaal.
Weet niet zeker maar van Rambo?

Paar stalgenoten hebben ze.
Zit speciaal vliegenspul in verwerkt en is goed sterk materiaal.
Licht van kleur.
Ideaal dus.
Kan kijken naar het merk morgen als je interesse hebt.
Vind ik een aanrader.

Ik heb er zelf 1 van anky en deze bevalt ook goed.
Dit materiaal is het gewone vliegendeken materiaal.
En als je paard regelmatig speelt op de weide is deze zo kapot.
Ik heb nu ook weer een gat op zijn kont zitten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:14

het zou erg fijn zijn als je naar het merk van die stevigere dekens wilt kijken :D Zijn dikke haflingervriendje is ook altijd wel te vinden voor een hapje deken namenlijk :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:45

Linnie je bedoelt waarschijnlijk ook de rsih ( Rambo sweet itch hoody ) :) Kan je normaal in een ruiterzaak kopen. Prijs om en bij de 130euries als ik mij niet vergis...nu dus misschien wel met korting...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:48

Pandora2 schreef:
Linnie je bedoelt waarschijnlijk ook de rsih ( Rambo sweet itch hoody ) :) Kan je normaal in een ruiterzaak kopen. Prijs om en bij de 130euries als ik mij niet vergis...nu dus misschien wel met korting...

Dat vindt ik dus teveel met een sloper in de wei... Ik zou rond de prij van die oude pagony willen blijven eigenlijk (vind het echt jammer dat die een andere pasvorm hebben gekregen :( )

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:50

Zoe_97 schreef:
Pandora2 schreef:

Dat vindt ik dus teveel met een sloper in de wei... Ik zou rond de prij van die oude pagony willen blijven eigenlijk (vind het echt jammer dat die een andere pasvorm hebben gekregen :( )

Moet zeggen dat ze de prijs echt wel waard zijn. Deze krijgen ze in principe haast niet kapot. Zelfs bij continue spelende ruinen was die van mij nog heel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:58

genja schreef:
Zoe_97 schreef:

Moet zeggen dat ze de prijs echt wel waard zijn. Deze krijgen ze in principe haast niet kapot. Zelfs bij continue spelende ruinen was die van mij nog heel.

ook als eer een dikke haflinger rustig zijn tanten in zet en dan de andere richting in galop wegschiet om de elasticiteit te testen? :')

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:00

ik was deze zomer zeer tevreden over de epplejeck deken. lag perfect.
had vorig jaar een hele dure gekocht maar die lag constant scheef..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:13

Zijn inderdaad niet kapot te krijgen.

De mijne speelt veel met zijn maatje en ik heb er gaten in zitten maar mijn stalgenoot haar paard heeft niks.
Had het er zelf ook nietn voor over maar het is wel het geld waard.
ik moet elk jaar een nieuwe deken kopen....Wie is er dan uit eindelijk goedkoper uit?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:15

Ben fan van de Rambo dekens, zowel de Protector als de SIH. Bijna niet kapot te krijgen, zelfs mijn jonkie die onder de kale plekken zit zonder deken houd hem gewoon heel tot mijn verbazing. Helaas is ze er uit gegroeit dus moet er iets nieuws komen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:39

Idd Rambo dekens ...
Zijn hufter proof .
Die van mij draagt hem dagelijks en loopt met haar en andere veulens in de weide