Oplossing passende tweedehands Wow kussens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karoena

Oplossing passende tweedehands Wow kussens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 05:39

Ik weet niet of dit in de juiste rubriek staat.

Mijn vraag is als volgt.

Ik heb een Wow zadel waar ik zeer tevreden over ben. Mijn paard heeft meer schoft gekregen en heeft nu andere kussens nodig. Nu is het zo dat ik het momenteel financieel niet breed heb en niet in de gelegenheid ben om nieuwe kussens te kopen (helaas).

Ik ben nu al meer als een halfjaar op zoek naar tweedehands Wow kussens. De Wow-fitter die ik heb laten komen had geen tweedehands beschikbaar en ik heb niets meer van haar vernomen. Ik vind niet dat ze haar best heeft gedaan om mij te helpen. Het zadel drukt nu op zijn schoft. Ik rijd nu al een halfjaar niet en dat doet me veel verdriet. Nu gaan we weer richting de winter en wil ik weer dolgraag rijden.

Mijn vraag is:
- Is er een Wow-fitter die mijn kussens inneemt en dan omruilt voor goede tweedehands kussens?

Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, die hoor ik graag. Ik wil geen ander zadel, want ben heel blij met mijn Wow.

Groetjes,
Karoena

pronkje_vdp

Re: Oplossing passende tweedehands Wow kussens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:04

Wat vervelend! Mijn WoW fitter is Margreet Bouwmeester. Misschien heeft zij nog iets tweedehands liggen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:18

Wat jammer dat je niet kan rijden, maar om nu te zeggen dat iemand je niet goed helpt terwijl je gewoon de oplossing niet kan betalen vind ik er wat over. Zij kan er toch niets aan doen dat jij het geld niet hebt?

Die kussens komen tweedehands misschien gewoon niet of amper voor? Kan je niet van ouders ofzo wat lenen en dat maandelijks afbetalen? Dat verlicht de financiële druk ook wat.

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 06:50

@zoe
Nou de fitter heeft mijn zadelprobleem niet opgelost. Sterker nog, het probleem was daarna nog precies hetzelfde. Als ik was doorgereden dan had ik mijn paard stuk gereden. De kussens drukken tegen de schoft aan. Slecht dat zij dit niet heeft gezien. (Bij een stalgenoot heeft ze ook slechte service geboden, zij heeft hierdoor haar Wow verkocht)

De kussens kosten nieuw 700 euro. Dat vind ik veel geld. Daarnaast wil ik mijn kussens (die in goede staat zijn) inruilen.

@pronkje
Okay, ik ga contact opnemen met Margreet Bouwmeester. Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:06

Hoe kunnen de kussens nou tegen de schoft aan drukken? Te smal tussen kanaal?

En kunnen ze niet gewoon de kussens aanpassen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:11

Karoena ik raad je aan om naar mechteld yonker of checkmate te gaan, zij zijn bezig om een service op te zetten dat je onderdelen kan ruilen, ik weet nog niet hoe ver ze daarin zijn, ik weet wel dat zij de contactpersonen van wow engeland zijn, wow engeland is bezig met een grote reorganisatie vanwege jouw soort klachten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:28

Karoena schreef:
@zoe
Nou de fitter heeft mijn zadelprobleem niet opgelost. Sterker nog, het probleem was daarna nog precies hetzelfde. Als ik was doorgereden dan had ik mijn paard stuk gereden. De kussens drukken tegen de schoft aan. Slecht dat zij dit niet heeft gezien. (Bij een stalgenoot heeft ze ook slechte service geboden, zij heeft hierdoor haar Wow verkocht)

De kussens kosten nieuw 700 euro. Dat vind ik veel geld. Daarnaast wil ik mijn kussens (die in goede staat zijn) inruilen.

@pronkje
Okay, ik ga contact opnemen met Margreet Bouwmeester. Dank je wel!

Maar ze heeft je aangegeven dat het niet past en de oplossing zijn die andere kussens. Dat jij die niet kan betalen maakt haar geen slechte zadelpasser?

En ja dat is veel geld, maar dat wist je toch ook toen je een WoW kocht dat aanpassingen later duur zouden zijn?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:34

Vervelend dat jouw fitter niet de juiste kussens 2e hands op voorraad had.
Je zou een advertentie op bokt en MP kunnen zetten met het type kussens dat je zoekt, en andere WoW fitters benaderen of zij misschien die kussens hebben.
Is een smallere headplate geen mogelijke tijdelijke oplossing?
Of een bontje of andere onderlegger er onder, zodat de schoft wordt vrij gehouden.

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 18:13

@zoe
Nee, volgens mijn fitter kan ik gewoon rijden. Dus zij heeft het probleem niet opgelost. Ik ben er zelf achter gekomen dat de kussens nog steeds tegen de schoft drukt. Mijn paard loopt daardoor niet goed. En ik ben er zelf achter dat ik andere kussens nodig heb met tab (heb nu zonder tab) waardoor er voor meer ruimte is in de kamer. En nee, ik was er niet van op de hoogte dat kussens 700 euro kosten. Alleen dat er lucht bijgevuld moet worden elk jaar à 75 euro.
Heb je zelf ook een Wow?

@nouvel
Ja dat ga ik doen. Zelf zoeken naar de juiste kussens. Nee ik kan geen bontjes of pads onder mijn zadel doen, de kamer voor moet juist breder, dus dan wordt het alleen maar strakker bij zijn schoft, helaas. Een ander headplate is ook geen optie, helaas.

@tobbes
Ja op het oog ligt het zadel goed, naar als ik mijn hand in de kamer voor steek dan drukt de zijkant van de kussens tegen de zijkant van de schoft aan. Hij heeft meer schoft gekregen, daarvoor nooit problemen. Dus heb nu met tab nodig. (Heb nu zonder tab)
Helaas zijn de kussens niet aan te passen.

@knollentuin
Slechte ervaring met beide dames, helaas. Idee is wel goed om ook tweedehands kussens om te ruilen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-09-15 06:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 4 berichten samengevoegd in paar minuten tijd geplaatst.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:02

Hoop dat je wat vindt!
Kussens hoeven trouwens niet elk jaar perse bijgevuld te worden hoor, alleen als het nodig is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:57

Oh. Dat werd me niet duidelijk uit jouw verhaal dat je er zelf achter moest komen. Ik heb zelf geen WoW (kan ik belangen niet betalen en ik rijd amper), maar weet wel dat de zadels en dus ook onderdelen stukken van mensen kosten. Hoe jij het probleem beschrijft lijkt het mij trouwens dat jij gewoon een bredere boommaat nodig hebt dan een breder kussenkanaal. Bij een te smalle boom daar alles net op de schofte drukken aan de zijkanten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:04

Ik heb zelf Mariska v. Oest, ik weet niet of je daar al eens contact mee hebt gehad?
die heeft volgens mij ook gebruikte onderdelen en zadels.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:28

Karoena schreef:
@knollentuin
Slechte ervaring met beide dames, helaas. Idee is wel goed om ook tweedehands kussens om te ruilen.

Bijzonder....

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:48

@nouvel
Ja Mariska van Oest is inderdaad een goeie. Ik ga contact met haar opnemen. Bedankt voor de tip!

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:55

@zoe
Nee met een bredere boommaat erin gaat het zadel schuiven en is te breed. De kamer blijft te krap voor. Er bestaan Wow kussens met tab, die speciaal zijn voor paarden met meer schoft en ook meer ruimte bij de kamer. Die heb ik nodig.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:09

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:15

@elienee
Bedankt voor de tip!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:02

Karoena schreef:
Ik weet niet of dit in de juiste rubriek staat.

Mijn vraag is als volgt.

Ik heb een Wow zadel waar ik zeer tevreden over ben. Mijn paard heeft meer schoft gekregen en heeft nu andere kussens nodig. Nu is het zo dat ik het momenteel financieel niet breed heb en niet in de gelegenheid ben om nieuwe kussens te kopen (helaas).

Ik ben nu al meer als een halfjaar op zoek naar tweedehands Wow kussens. De Wow-fitter die ik heb laten komen had geen tweedehands beschikbaar en ik heb niets meer van haar vernomen. Ik vind niet dat ze haar best heeft gedaan om mij te helpen. Het zadel drukt nu op zijn schoft. Ik rijd nu al een halfjaar niet en dat doet me veel verdriet. Nu gaan we weer richting de winter en wil ik weer dolgraag rijden.

Mijn vraag is:
- Is er een Wow-fitter die mijn kussens inneemt en dan omruilt voor goede tweedehands kussens?

Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, die hoor ik graag. Ik wil geen ander zadel, want ben heel blij met mijn Wow.

Groetjes,
Karoena

welke kussen heb je?
Ik zoek nog andere kussens voor mijn wow

Ik heb nu de DGW met stitch line met tab 18 inch
en ik zoek juist de 17 inch kussens,
Wellicht zoek jij net de mijne?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:14

Er is een Facebook pagina waar losse wow onderdelen op staan. Zo heb ik mijn wow ook verkocht. Dan moet je via Facebook even contact opnemen met Anjo te Baerts, zij is zelf ook fitter maar dan in Limburg. Zij beheert de FB groep.

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:05

@wendy1978
Ik zoek de DWG kussens met tab en met stitchline maat 2 (18 inch), liefst in het zwart. Ik heb nu dezelfde kussens alleen dan zonder tab.

Dus helaas geen 17 inch...
Heel jammer, ik had graag met je geruild.

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:06

@marlou
Bedankt voor de tip!

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:23

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:54

Karoena schreef:
@wendy1978
Ik zoek de DWG kussens met tab en met stitchline maat 2 (18 inch), liefst in het zwart. Ik heb nu dezelfde kussens alleen dan zonder tab.

Dus helaas geen 17 inch...
Heel jammer, ik had graag met je geruild.

Als ik de 17 inch gevonden heb, doe ik mijn 18 inch toch weg :j

Mocht je nog niets gevonden hebben tegen die tijd hou ik je op de hoogte :))

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 02:47

@cashlee
Bedankt voor de tip!

Karoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 02:49

@wendy1978
Oh dat zou fantastisch zijn als ik jouw kussens kan overnemen. Duimen dat je 17 inch kussens vindt... Als ik iets hoor over 17 inch kussens laat ik het je weten.