Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet helemaal de geruststelling vinden die ik zoek.

Oké waar zal ik eens beginnen dat dit een beetje een duidelijk verhaal wordt.
Sinds januari dit jaar heb ik een nieuw paard, hij is inmiddels 4 en is eigenlijk altijd mega braaf ondanks dat hij soms echt een kluns is. Daarbij hebben wij het zadel overgenomen waarmee hij ook is ingereden een Kieffer Paris, dit zadel was echter al ouder. Ik vind het een onwijs fijn zadel, het zit als een huis! Maar nu had ik zaterdag ochtend les en ik was gewoon aan het draven en ineens schoot de stijgbeugel riem eraf.
Nou paard schrok zich te pletter (ik trouwens ook) en van het een kwam het ander en lag ik op de grond.
En nu heb ik toch een beetje liggen piekeren, het kan toch niet dat die beugel er zomaar afschiet? Er is niks afgebroken oid, alles is nog heel. De beugelriemen hingen weliswaar door een stomme fout van mij verkeerd om, nu wist ik überhaupt niet dat er een linker en een rechter bestond maar ik heb er van die dressuur blokjes inzitten (die wie aan de buitenkant hoger zijn) waardoor ik dus wel een rechter en een linker heb.
Ik kan geen goede verklaring vinden dat die beugel er zomaar afschiet, ik ben best lelijk gevallen en wil dit in het vervolg dus ook graag voorkomen.
Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven want ik loop een beetje vast.
Alvast bedankt!