En dan nu.... spullen kopen!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottemv

En dan nu.... spullen kopen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 20:52

Eergisteren is mijn nieuwe paard gearriveerd en ja.. dan gaat het kriebelen om weer nieuwe spullen te kopen. Sowieso heb ik flinke beenbescherming nodig voor de voorbenen want meneer vind het leuk om met zijn achterhoeven op zijn voorhoeven te tikken. Springschoenen dus en peesbeschermers, heeft iemand goede tips als ik daarnaar ga zoeken? Er is namelijk een heleboel te koop en waar zit nou werkelijk het verschil in tussen peesbeschermers van €30 of van €80?? En springschoenen.. moet ik daarbij nog op dingen letten?
Ik ben tot nu toe alleen een beetje aan het freestylen/grondwerken maar vanaf volgende week wil ik hem rustig aan oppakken.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:53

Niet wat je wilt horen maar aantikken is een reden om de hoefsmid te laten komen. Heb je geld voor nieuwe dekjes. *D

mika11

Re: En dan nu.... spullen kopen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:55

Ha Ha, ja van de hoefsmid kwam ook meteen bij mij op. :)

Hoe oud is je paard dan, al bereden of nog onbeleerd?

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 20:56

Hoefsmid is er woensdag, maar wat zou er "mis" zijn dan? Hij zet zijn achterbenen toch gewoon heel ver onder zijn lijf.. ?
Oja! dekjes ook altijd leuk, vooral als ze matchen met peesbeschermers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:02

Voorbeen hoort weg te zijn voordat het achterbeen neer komt, is dus een kwestie van niet correct bewegen.

Springschoenen maakt het materiaal niet uit, let bij peesbeschermers erop dat ze goed ademen en niet van neopreen zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:04

WiancaR schreef:
Voorbeen hoort weg te zijn voordat het achterbeen neer komt, is dus een kwestie van niet correct bewegen.

Springschoenen maakt het materiaal niet uit, let bij peesbeschermers erop dat ze goed ademen en niet van neopreen zijn.

En niet met van dat vieze nepbont :o

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:05

Dat hoeft niet
Kan ook eenkwestie van kracht zijn, dat hij voor niet snel genoeg weg is en daarom zich vangt
Ik heb zelf Kentucky beschermers, vind ze er fijn

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:08

Hij is nog vrij jong en groen (5), voor zover ik weet kan hij stap draf galop en verder nog niet zo veel. Hij maait overigens wel heel erg dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Neopreen ademt niet goed?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:11

Pascalle90 schreef:
Hij is nog vrij jong en groen (5), voor zover ik weet kan hij stap draf galop en verder nog niet zo veel. Hij maait overigens wel heel erg dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Neopreen ademt niet goed?

Neopreen ademt helemaal niet, sommige beschermers hebben er gaatjes en ventilatie in. Bandages en peesbeschermers(en ook flexdingen) zijn eigenlijk vooral dingen die blessures maken omdat ze de benen opwarmen. Aan de balans werken en een goede smid zijn eigenlijk veel beter als oplossing .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:12

Zou kunnen, maar maaien komt wel over een met nog niet helemaal correct bewegen. Wat overigens geen enkel probleem hoeft te zijn hoor! Kan allemaal heel veel bij trekken als hij sterker wordt.

Neopreen ademt inderdaad niet. De pezen worden daar erg heet onder. Zelfde geldt voor nepbont en bandages.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:15

Ik vind de indra 3 in 1 beschermers heel fijn.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:29

Goed om te weten dat ik geen neopreen moet hebben, bedankt voor de snelle reacties! Ik denk dat Jack ook erg blij is met deze informatie..

Afbeelding