Na in Nederland de zoektocht maar gestaakt te hebben, ben ik in engeland verder gaan zoeken naar dekens voor mijn trekpaard.
Nu zit ik op thebighorseshop.co.uk te kijken, maar helaas is de 7,3'' (221cm) van bijna alle deken uitverkocht. Ik moet eigenlijk altijd 225cm hebben zodat de deken aan de voorkant nog dicht kan. De deken is de wel te lang aan de achterkant. Maar wat ik mij afvraag, zijn de halsopeningen van deze dekens groot genoeg dat ik een maat kleiner 7,0'' (216cm) kan bestellen?
Bucas heeft big neck dekens in het assortiment. Je zou ook nog eens kunnen kijken voor canvas dekens van ik geloof siebengewald ( even Google n )
palousa_boy
Geplaatst: 05-09-15 08:57
Bij krämer hebben ze in Frankrijk ook dekens met maatje groot, misschien daar kijken. Heb ik zelf geen ervaring met de dekens overigens, wel een vliegenkap voor ons trekpaard daar vandaan en die past goed.
Op de Franse site staan er wel bovenmaten bij zie ik en geen onder maten.
Ik weet uit ervaring dat de Big neck van Bucas (en daarom mogelijk ook van Amigo en aanverwante merken) niet ruimer is in de halsopening dn de gewone versie in dezelfde maat. De plooien onder de halsopening voor de schouders zijn alleen ruimer.
Hij had vorig jaar dekens van QHP, die waren eigenlijk te smal bij de hals/schouders. Maar doordat de deken te lang was, kon ik hem verder naar voren leggen. Dat was te doen. Hopen dat dat met de Amigo ook het geval is.