Goede winterdekens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Goede winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 15:49

Dit jaar wil ik gaan beginnen met dekens opdoen in de winter bij mijn IJslander.
Omdat hij mega veel vacht aanmaakt en hier in de lente/zomerperiode weer heel moeilijk uitkomt.

Mijn vraag daarom, welk merk/deken raden jullie mij aan of juist af? Met hals of zonder?
Het deken moet goed waterdicht zijn omdat ze bij ons 24/7 buiten staan, wel met beschikking tot een schuilstal.

Ik weet dat er al topics hierover te vinden zijn, deze zijn echter alweer van jaren geleden.
Wil graag tips over de dekens die nu te verkrijgen zijn :)

xAnthea

Re: Goede winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:52

Horseware. :D
Geen idee welke dekens ik heb, zijn al van vorige collecties maar ze gaan nog steeds mee. En hij blijft er goed droog onder :)

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:52

Ik raad dekens aan die minstens 1200D zijn.
Die van 600D scheuren makkelijker, zeker als je meerdere paarden erbij heb, je knollie van spelen houdt of gewoon een sloper is.
Ik hou zelf erg van Harrys Horse (extreme), maar dat komt omdat de dekens zo goed liggen bij mijn paard.
Hele / halve hals ben ik geen fan van, het schuurt de manen waardoor je kale plekken krijgt (mijn ervaring).

Bucas is ook heel fijn!
Laatst bijgewerkt door MissChrys op 04-09-15 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:53

Ik ben zelf helemaal weg van de dominick dekens. Ze zijn misschien iets prijziger maar ze zijn echt ontzettend stevig, 100% waterdicht en die van ons krijgen er bijna geen wintervacht onder.
De hals die bij dit deken hoort is ook de enige hals die bij onze paarden niet heel de manen afschuurt. Wij dragen de hals alleen 's nachts als het vriest.

Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:56

Dat die topics van jaren geleden zijn valt wel mee. Er is namelijk een centraal topic voor dekens ;) daar kun je met je vraag terecht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:14