Ik heb een tekna S8 dressuurzadel aangeschaft, waar een medium-wide boom in zit. Nu heeft mijn pony eigenlijk een andere maat boom nodig, maar ik krijg die boom er gewoon niet in.
Ik heb een boom gekocht die speciaal is ontworpen voor deze Tekna zadels met het Quick-Change systeem. Het zou geschikt moeten zijn voor het dressuurzadel. Ik heb zowel een small als een medium boom aangeschaft, bij verschillende winkels, maar bij beide bomen hetzelfde probleem.
De boom heeft twee gaten, waarmee het bevestigt hoort te worden aan het zadel. Nu zijn de gaten van deze twee nieuwe bomen vele malen kleiner dan de gaten die zitten in de meegeleverde boom. Ik krijg deze gaten dus niet om het bevestigingsstuk van het zadel heen, waardoor het vastschroeven gewoonweg niet mogelijk is...
Ik heb al contact met de leverancier van het zadel, maar hij zegt dat het hoort te passen, danwel met extra kracht. Ik heb alles geprobeerd, maar ben bang dat ik anders wat kapot draai aan mijn zadel en dat is ook niet de bedoeling...
Iemand die ook deze problemen ervaren heeft? Of juist geen problemen?
Alle tips zijn welkom!

Maar bedankt voor het meedenken allemaal!