Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marleen_a_a schreef:middel betekend Cob denk ik.
De maten zijn Pony, Cob, Full
Cob is volgens mij ongeveer e pony/ klein paard
Of het past hangt van de bouw af , een fijne pony past het niet denk ik , maar een forse / stevige pony met veel behang bijvoorbeeld wel. Dit is meer hoe het eruit ziet.
Je moet ook kijken naar de maat van het zadel. Neem die desnoods gewoon mee naar de winkel of meet hem even op.
melissapupa schreef:oke , zou ook kunnen[marleen_a_a schreef:middel betekend Cob denk ik.
De maten zijn Pony, Cob, Full
Cob is volgens mij ongeveer e pony/ klein paard
Of het past hangt van de bouw af , een fijne pony past het niet denk ik , maar een forse / stevige pony met veel behang bijvoorbeeld wel. Dit is meer hoe het eruit ziet.
Je moet ook kijken naar de maat van het zadel. Neem die desnoods gewoon mee naar de winkel of meet hem even op.
dan zit je al gauw op full.
pony= a of b pony
cob= c of d pony
full= e pony of paard
Cotedor schreef:Sluit ik me niet helemaal bij aan. Paard kan op basis van het zadel wel een cobdekje nodig hebben maar als hij rondgeribt is heb je al snel een fulldekje nodig. Dus het is niet alleen maar op basis van je maat zadel.
Renee_S schreef:Varieerd erg per paard en zadel. De fjord (145) die ik rij heeft full nodig. De draver van een vriendin (160) heeft cob.
Maar cob voor 135 moet passen denk ik