zadeldekje kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maxime3jaar

zadeldekje kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 20:47

heey
ik wil een nieuw zadeldekje kopen voor mijn pony.
merk : BR event bright pink. op de site sjabrakshop.nl.
maar bij de maat van het dekje staat : veelz.middel/bright pink.
maar wat is middel voor maat ?????
mijn pony is een haflinger kruising Welsh van 1.35- groot. zal ze dat dekje dan passen.

EliseXJoelle

Re: zadeldekje kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:50

of het past ligt aan je zadel. Ik heb een dressuurfull dekje van br event onder een 17inch zadel. Is ruim :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:51

middel betekend Cob denk ik.

De maten zijn Pony, Cob, Full
Cob is volgens mij ongeveer e pony/ klein paard

Of het past hangt van de bouw af , een fijne pony past het niet denk ik , maar een forse / stevige pony met veel behang bijvoorbeeld wel. Dit is meer hoe het eruit ziet.
Je moet ook kijken naar de maat van het zadel. Neem die desnoods gewoon mee naar de winkel of meet hem even op.

Maxime3jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 21:21

oke dankje wel

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:30

marleen_a_a schreef:

Of het past hangt van de bouw af , een fijne pony past het niet denk ik , maar een forse / stevige pony met veel behang bijvoorbeeld wel. Dit is meer hoe het eruit ziet.
Je moet ook kijken naar de maat van het zadel. Neem die desnoods gewoon mee naar de winkel of meet hem even op.

dan zit je al gauw op full.
pony= a of b pony
cob= c of d pony
full= e pony of paard

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:38

melissapupa schreef:
marleen_a_a schreef:

dan zit je al gauw op full.
pony= a of b pony
cob= c of d pony
full= e pony of paard
oke , zou ook kunnen[

Cotedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:24

Met middel bedoelen ze denk ik gewoon cob. En het laatste lijstje lijkt me het goede lijstje voor de maten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:27

die lijstjes met grootte van pony en grootte van dekje kloppen helemaal niet. De grootte van je dekje heeft met de maat van je zadel te maken. Meestal klopt het wel hoe groter het paard hoe grter het dekje, maar je kan evengoed een kleine zitmaat zadel op een goot paard hebben en dan heb je dus ook een kleiner dekje nodig.

Cotedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:30

Sluit ik me niet helemaal bij aan. Paard kan op basis van het zadel wel een cobdekje nodig hebben maar als hij rondgeribt is heb je al snel een fulldekje nodig. Dus het is niet alleen maar op basis van je maat zadel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:36

Cotedor schreef:
Sluit ik me niet helemaal bij aan. Paard kan op basis van het zadel wel een cobdekje nodig hebben maar als hij rondgeribt is heb je al snel een fulldekje nodig. Dus het is niet alleen maar op basis van je maat zadel.

dat is waar, maar dus ook niet zo qua grootte aan het paard zoal hierboven geschetst. Zo kan een kleine ronde pony dus ook full hebben (maar dat ligt meestal ook aan het zadel dan, want ie zal ook een ander zadel hebben dan een smalle pony)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:43

Varieerd erg per paard en zadel. De fjord (145) die ik rij heeft full nodig. De draver van een vriendin (160) heeft cob.

Maar cob voor 135 moet passen denk ik

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:49

Renee_S schreef:
Varieerd erg per paard en zadel. De fjord (145) die ik rij heeft full nodig. De draver van een vriendin (160) heeft cob.

Maar cob voor 135 moet passen denk ik

zoou ik niet te zeker zeggen. Er zit haf door en als de pony een beetje neiging heeft naar ouderwetse haf en erg breed is dan kan ie dus wel full nodig hebben. (ik rijd een ouderwetse haf van 1.30 waarbij full dekjes nog aan de kleine kant zijn)