Vliegendeken tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Vliegendeken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 14:27

Hoi hoi!

Sinds kort rijd ik buitenritjes met mijn verzorgpaard en ze vind het helemaal geweldig. 1 na deel zijn de vliegen die er ongelooflijk veel zijn.
Ze wordt er he-le-maal gek van, vliegenspray met hertshoorn olie erin helpt niet helaas.
Nou kwam ik op internet tegen dat er van die vliegen dekens zijn die je kan gebruiken tijdens het rijden, heeft iemand daar ervaringen mee?
Zijn ze erg hinderlijk tijdens het rijden? Zijn alle gangen ook gewoon nog mogelijk? :P
Ben benieuwd wat voor ervaringen jullie er mee hebben en welke deken jullie dan hebben :)

Groetjes!

Yenni

Re: Vliegendeken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:42

Die zou ik nu niet meer kopen. We gaan tegen de herfst en daaran de winter aan. Ik zou je vp goed insprayen met vliegenspray.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:44

Cas123 schreef:
Die zou ik nu niet meer kopen. We gaan tegen de herfst en daaran de winter aan. Ik zou je vp goed insprayen met vliegenspray.

Of juist wel, eind seizoen betekend vaak ook korting.

Of je paard hinder heeft van de deken ligt heel erg aan het model en de kwaliteit van de deken, ik ben zelf ook rustig op zoek.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 14:45

Aangezien vliegendekens in het najaar flink in de aanbieding kunnen zijn ben ik er nu wel naar op zoek :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:50

SindyKaya schreef:
Aangezien vliegendekens in het najaar flink in de aanbieding kunnen zijn ben ik er nu wel naar op zoek :P

Ik ben heel erg aan het azen op de deken van de hypostore overigens, maar die is al weken uitverkocht -O-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 14:53

Ik zit een beetje te kijken op Agradi maar het gaat van goedkoop naar ontzettend duur dus heb echt geen idee wat ik moet kiezen haha. Deken van 160 euro lijkt mij een beetje overbodig namelijk :))

Zoiets vind ik wel mooi en subtiel http://hypostore.nl/master-uitrij-vlieg ... -hals.html Alleen jammer dat de borst niet bedekt is. Maar misschien heeft dat ook wel met bewegingsvrijheid te maken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:56

SindyKaya schreef:
Ik zit een beetje te kijken op Agradi maar het gaat van goedkoop naar ontzettend duur dus heb echt geen idee wat ik moet kiezen haha. Deken van 160 euro lijkt mij een beetje overbodig namelijk :))

Zoiets vind ik wel mooi en subtiel http://hypostore.nl/master-uitrij-vlieg ... -hals.html Alleen jammer dat de borst niet bedekt is. Maar misschien heeft dat ook wel met bewegingsvrijheid te maken?

Die bedoelde ik, die wil ik. Als je de borst bedekt zit je inderdaad met de beweging, zeker de goedkope lijken me erg vervelend.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:59

http://www.agradi.nl/hkm-vliegen-uitrij ... ra-135.htm

Mijn stalbaas heeft deze. Je kan er prima alle gangen mee rijden hoor :P Pas vorm is ook super!
Ik leen nu nog een oude van hun. Kan wel merken dat de mijne toch meer last heeft als met die Zebra dekens.

Overigens vind ik vliegen met rijden niet zo'n probleem. Maar voor dazen is zon uitrijdeken wel super fijn !!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 15:00

Skessa, heb het inderdaad over dazen :D
Dankjewel, zal even kijken!

Edit; zebra deken was ook mijn voorkeur, dus het helpt echt? Die strepen?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:31

Oef, is het nog zo erg bij jullie? Hier met het koudere weer (drie dagen opstoot van warm weer, maar erna wordt het terug kouder) geen vlieg of daas meer te zien. Heerlijk.

De uitrijvliegendekens hinderen niet tijdens het rijden. Ik heb er ook één die ik op mijn vorige stal gebruikte. Niet normaal wat voor dazen daar rondzwermden, we zaten beiden helemaal onder en rijden was geen mogelijkheid meer (beestje ging alleen maar stilstaan en flippen omdat ze lek werd geprikt).
Vliegenuitrijdekentje erop gedaan en nergens last meer van! We konden terug gewoon rijden. Ik zou wel één nemen die zo veel mogelijk bedekt, bij de mijne waren er toch nog altijd dazen te vinden tussen de spleten of op het hoofd.

Gelukkig ondertussen verhuisd naar een plek waar minder bomen staan en zelfs met heet weer komen we nu toe met een goede vliegenspray

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:34

Hier ook de hele zomer een uitrijdeken op. Die zoveel mogelijk bedekt met uitsparing voor het zadel. Is helemaal niet hinderlijk voor het paard als je hem groot genoeg neemt. Zorg ook dat de hals bedekt is. En neem een lichte kleur, dat trekt ook minder dazen aan. Of inderdaad zo'n zebra.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:34

Skessa_ schreef:

Mijn stalbaas heeft deze. Je kan er prima alle gangen mee rijden hoor :P Pas vorm is ook super!
Ik leen nu nog een oude van hun. Kan wel merken dat de mijne toch meer last heeft als met die Zebra dekens.

Overigens vind ik vliegen met rijden niet zo'n probleem. Maar voor dazen is zon uitrijdeken wel super fijn !!

Die heeft een collega van mij ook!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:37

Skessa_ schreef:

Wij hebben deze ook.Zeer tevreden mee.Al reacties gehad van langskomende fietsers.'Kijk een zebra'.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:38

Britta31 schreef:
Skessa_ schreef:

Wij hebben deze ook.Zeer tevreden mee.Al reacties gehad van langskomende fietsers.'Kijk een zebra'.

Hebben wij in de wei ook.
Echt serieus mensen die denken dat het een zebra is en foto's gaan maken _O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:40

Ik heb een vliegenuitrijdeken, volledig ingepakt, dus ook hals en borst. Paard loopt er prima mee in alle gangen en heeft er geen hinder van. Is hooguit dolblij van de dazen af te zijn.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 15:41

xLes schreef:
Oef, is het nog zo erg bij jullie? Hier met het koudere weer (drie dagen opstoot van warm weer, maar erna wordt het terug kouder) geen vlieg of daas meer te zien. Heerlijk.

De uitrijvliegendekens hinderen niet tijdens het rijden. Ik heb er ook één die ik op mijn vorige stal gebruikte. Niet normaal wat voor dazen daar rondzwermden, we zaten beiden helemaal onder en rijden was geen mogelijkheid meer (beestje ging alleen maar stilstaan en flippen omdat ze lek werd geprikt).
Vliegenuitrijdekentje erop gedaan en nergens last meer van! We konden terug gewoon rijden. Ik zou wel één nemen die zo veel mogelijk bedekt, bij de mijne waren er toch nog altijd dazen te vinden tussen de spleten of op het hoofd.

Gelukkig ondertussen verhuisd naar een plek waar minder bomen staan en zelfs met heet weer komen we nu toe met een goede vliegenspray

Vreselijk! Om het erf valt het mee, maar zodra we ook maar een beetje bos tegen komen wordt je gewoon aangevallen :(

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:06

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:21

Valerie_V schreef:
http://www.divoza.com/nl/amigo-fly-rider-vliegendeken
Ik heb zelf deze deken. Bevalt ontzettend goed! Ook erg handig dat je de hals eraf kunt halen om alleen met het achterste gedeelte te rijden.

Die heb ik ook en bevalt inderdaad erg goed! Heb niet het idee dat paard er last van heeft, de stof is ook mooi soepel :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:47