Isabell werth zadel, vervangen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Isabell werth zadel, vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 10:25

Hey! Ik zit nu toch al even met een vraagje. Ik ben erg tevreden van mijn zadel, ik heb nog een kunstlederen Wintec Isabell werth zonder cair systeem.
Maar mijn zadel wordt wel al een jaartje ouder (nu 4 of 5 jaar, maar heeft een dik jaar in de kast gelegen) en nu dat ik hem terug intensief gebruik, begint hij wel een beetje te verslijten.
Aangezien hij zonder cair is vraag ik mij af of hier iets aan gedaan moet worden of niet. De kussens aan de rug zijn nog wel goed dik en stevig en zo ver ik kan zien heeft mijn paard geen drukplekken of geeft geen enig teken van pijn. Ik weet dus gewoon niet goed of ik hem eens moet opvullen of niet. En of een nieuwe met cair systeem dan goedkoper is uitkomt of niet... Iemand ervaring?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:33

Laat eens een zadelmaker kijken naar je zadel. Deze kan je vast goed adviseren of dit zadel nog goed ligt/te gebruiken is en eventueel een alternatief bieden.

aisie

Re: Isabell werth zadel, vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:35

Ik heb ook zo'n zadel en die is met wol gevuld en kan gewoon door de zadelmaker opgevuld worden. Je kunt het beste er even een zadelmaker naar laten kijken. Opvullen is niet zo duur hoor, in ieder geval stukken goedkoper dan een nieuw zadel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:37

zou zeker geen met cair nemen!In de winter als het wat kouder is worden die kussens nogal eens wat harder wat niet zo comfortabel is voor het paard. Daarbij 4/5 jaar is toch zeker niet zo oud voor een zadel? op mijn paard ligt op het moment ene dressuur wintec (enk 500 maar ben niet zeker) van 20/30 jaar oud

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:38

Lucht reageert inderdaad erg op warm/kou. Wat dat betreft zou ik het zeker bij wol houden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 10:48

Zadelmaker dan eens laten komen. Ik heb nog een Springzadel met cair systeem maar die ligt altijd bij mij thuis op kamer temperatuur.