Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)Buuk schreef:Hoi hoi, hier nog zo'n vasthouder...en ik heb les, en het is poep lastig! dat loslaten.
Want dat is inderdaad wat je echt moet doen, die motor aanzetten van achter - de vlam erop- en loslaten. Ik had echt het gevoel dat ik links niks in handje had, en rechts liep te vechten, en eer ik dat eens een keer doorbloken had, sjeeeeminee.
Het ligt echt bijna altijd aan de ruiter, dus je kan zo'n rolletjes bit pakken, maar oplossen is het niet..
Zoals al aangegeven, check ff zadel-rug etc, dat het niet pijn signaal is van paarden beest.
Ik heb zo'n lekkertje, 40 keer tandjes laten checken, 40 keer niks te zien....41 ste keer dacht ik ja, mijn hand zal het wel weer zijn..- niemand laten komen, 2 weken later keer ie toch een check, had ie toch haken..pfffffffffffff ( sorry paard!!!)
In ons geval, ben nu met lessen heel hard aan het werk, om van die rechter kant af te blijven ( actie -reactie patroon, moet ik doorbreken) ik vind het echt zo verschrikkelijk moeilijk, maar blijven herhalen, gelijke druk op twee teugels, gelijke druk, het is echt heel lastig als je het gevoel hebt dat je ongelijk rijdt. maar consequent blijven oefenen, en zo goed mogelijk rijden, en dan ga je verbetering voelen. Hoop ik.
Succes!!
) Misschien dat dat ook een stukje kan helpen.