Peesbeschermers geschikt voor peesblessure pezen, maat pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Peesbeschermers geschikt voor peesblessure pezen, maat pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 18:49

Ik vind het een veilig gevoel om mijn pony straks weer op te pakken (hij mag al weer, ik zelf mag pas in januari weer op het paard) met voldoende peesbescherming. Linksvoor is een peesblessure nav een trap geweest en twee jaar later rechtsvoor een sesambot breuk en tussenpeesblessure, ook weer nav een trap op de weide. Dit is al weer anderhalf jaar geleden. Niet zuinig dus en ik wil het graag voorzichtig kunnen oppakken straks, om zonder peesproblemen door te kunnen gaan. Omdat het nogal een driftkikker is, wel met bescherming. Ook al mogen we alleen een buitenritje maken, zonder lijkt me wat eng. Normaal ben ik nooit van de peesjes en de kogelbeschermers of bandages, ik weet iig dat al die neopreen dingen rotzooi zijn.

Ik ben op zoek naar peesbeschermers welke zeer geschikt zijn om te gebruiken na botbreuken en peesblessures. Ik vind op zich met de zoekfunctie wel wat en als ik Google ook wel het een en ander, maar, het gaat om een pony. Dus ook de maat zal maat pony moeten zijn. Laat ik nou net alleen in sommige gevallen maat cob kunnen vinden van bepaalde merken, naast de gebruikelijke full maten. Dat maakt het erg lastig. Wie kan geschikte peesbeschermers hiervoor in maat pony aanraden? :)

Asmodean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:16

Ik denk dat gewoon stevige peesbeschermers of 3 in 1 beschermers wel goed genoeg zijn :)

Celine_Famke

Re: Peesbeschermers geschikt voor peesblessure pezen, maat pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:18

Zorg ervoor dat je peesbeschermers heb die géén warmte vasthouden, dan worden de pezen onwijs heet en maakt het alles alleen maar erger..
(geen neopreen oid)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 18:25

Nee klopt, ik had al flink wat gevonden met luchttoevoer en doorlatendheid ed maar niet in maat pony. Heb Dalmars in maat M gekocht en gepast maar net te groot. Veredus bv heeft ook de juiste niet in maat pony. Over het algemeen vind ik alleen maar neopreen of imitatie bont beschermers. Dus dat wordt m denk ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:41

Eskadron flex air. Maar of die er klein zijn?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:26

Eskadron heeft inderdaad alleen full in de air versie, erg jammer.

Misschien is Zandona in maat S een optie? Of Premier Equine crossbeschermers zijn er ook in maat S dacht ik.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:30

Lastig pakket denk ik hoor.
Zelf heb ik maat pony nodig voor smalle pootjes, eigenlijk maat shet maar die zijn te kort voor het mooie.
Ik zou overwegen om leren beschermers te laten maken of misschien heeft veredus wat moois in die maat.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:29