Hoi! Er zijn wel al wat oudere topics over maar word er nog niet echt wijs uit. Mijn paard is eeuum wat volslank zeg maar... Mijn zadel ligt perfect maar nu schuift hij naar voren. Haar singel plek ligt naar mijn idee ook ver naar voren en met haar ronde buik schuift hij dus. Gaatje strakker aansingelen werkt niet. Nu heb ik nog een banaan singel liggen. Zou dat helpen? En zo ja hoe om moet dat stomme ding nou??? Bolle kant naar voren of achteren? Iemand zei ook nog voorste singel stoot gaatje losser dan de achterste?
Fra supersingel hele goede ervaringen mee. Wel een bontje erom gedaan want het materiaal is vrij ruw. Verder werkt hij perfect!
pluche_pluus
Geplaatst: 27-08-15 17:51
Een banaan singel zal nooit het probleem oplossen van een singelgroeve bij je paard die erg naar voren is. Het zadel zal alsnog naar voren blijven komen, of je moet de singelstoten verder naar voren moeten plaatsen. Dit kan een zadelmaker doen
Ik heb dit probleem bij mijn merrie ook. ronde buik + singelplek ver naar voren. Ik heb een tijd met een banaan singel gereden, maar die vond ik toch niet zo fijn liggen. Ik heb nu deze singel van kieffer, en het zadel blijft nu mooi op zijn plek liggen. http://www.ruitershopboxmeer.nl/images/products/658.jpg
Ik heb een neopreen. Vrijdag gesprongen met springzadel, zaterdag had ze vrij en gister heeft mijn verzorgster buitenrit gemaakt en ze vond wel wat beter liggen maar voor haar lastig te beoordelen. Vanmiddag rijden dus dan uitproberen!