Halstertouwen, verschillende kwaliteit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Halstertouwen, verschillende kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 16:43

Mijn halstertouwtje is laatst kapot gegaan, en nu wil ik graag een nieuwe. Nu hangen er meerdere 'algemene' halstertouwen op stal die ik kan gebruiken in de tussentijd, maar het valt mij op dat sommige touwen gewoon echt prettiger in de hand liggen, prettiger aanvoelen, en steviger aanvoelen. Heel anders dan mijn eigen (inmiddels kapotte) touwtje.

Wat voor halstertouw gebruiken jullie, wat zijn aanraders, welke zijn fijn? Zijn er bepaalde merken of materiaalsoorten waar ik eens naar zou kunnen kijken?

Ik heb wel een eis waar het aan moet voldoen :o
- Ik verplaats soms ook jonge paarden die wat dwars doen, liefst heb ik dus een materiaalsoort waar ik geen blaren van in mijn handen krijg wanneer er iets gebeurd.

Alvast bedankt!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:44

Eens lekker naar een ruitershop gaan en aanvoelen wat je fijn vind?

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Halstertouwen, verschillende kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 17:04

Vergeten erbij te schrijven, maar zo'n zaak heb ik helaas niet in de buurt :) het is voor mij een stuk goedkoper om online te bestellen

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:32

Katoenen halstertouw van horseware (rambo).
De knip vind ik wat klein, maar het touw ligt fijn in de hand en het allerbelangrijkste; is van katoen. En dat brand niet zo als nylon als dat door je hand schiet.
Het is goed zoeken naar katoenen touwen tegenwoordig en als je er al eentje vind zijn het vaak van die slap geweven dingen..
Ik koop deze touwen bij de paardendrogist. Altijd goede service en nooit problemen met bestellen gehad.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:48

Ik zou geen synthetisch touw kopen, dat brand door je hand als je paard een keer schrikt, zelf vind ik halstertouwen van katoen het fijnst, brand veel minder door je hand en ik vind persoonlijk dat touwen van katoen langer meegaan..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:50

Een simpele katoenen, meestal een euro of vier maar je zou ook een leren hengstenketting kunnen nemen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:15

Ik heb een hele dikke in gebruik, iedereen heeft een pest aan dat touw maar ik vind hem heerlijk. Katoen, met een goede grip.