Ik ben na aanschaf van een dressuurzadel op zoek naar een springzadel. Mijn zadelmaakster heeft voor een dressuurzadel een Thorowgood High Gither aangemeten waar we nu heerlijk mee rond rijden, maar dat is niet echt ideaal om mee te gaan springen. Zij heeft qua springzadels niet zoveel opties en kan me daarnaast ook niet echt aangeven wat dan wel zou passen, zij heeft qua tweedehands ook niet veel (alleen MFSC, thorowgood en Kent&masters) waarbij de Thorowgood springversie niet in de hoge schoft-versie is. Het zadel is voor naast mijn dressuurzadel, dus om een nieuw zadel van over de 1000 euro aan te schaffen voor erbij trekt me niet echt.
Ik ben op zoek naar een springzadel (liefst bruin) 18 inch (of 18,5) medium/wijd. Moet geschikt zijn voor een hoge schoft. Op de zoekfunctie heb ik vrij weinig gevonden en ik vroeg me af of jullie misschien opties hebben? Nieuw of tweedehands maakt me niet zo veel uit. Budget ligt rond de 800 euro. Eventueel een zadelpasser met tweedehands springzadels die in zuid Nederland komt zou ook zeer op prijs gesteld worden. Zadel wordt uiteraard bekeken door een zadelmaker.
Hier krijgen jullie een beetje een indruk van de rug:

(hier is ze nog wat dik, nu goed op gewicht)
Weten jullie iets wat eventueel zou passen of een zadelpasser met veel tweedehands?