Ik heb net een nieuw paardje en zijn naam is Harley - D. Hij is nu net klaar van het inrijd-gebeuren en staat weer veilig thuis. Nu heb ik toch wel een probleempje. Toen hij thuis was viel het me op dat zijn mondhoeken schraal waren. Niet kapot, maar schraal. Ik vind het nooit fijn om te zien wanneer een paard pijn heeft. Ik wilde er zo snel mogelijk wat aan doen. Ik smeer het nu elke dag in met babyolie en het gaat al stukken beter, maar wat ik me toch echt afvraag is waarom hij dit heeft. Kwam het door het inrijden ? Of moet er nog een beetje eelt worden gekweekt ? Of toch doordat het bit niet goed is. Ik denk echt niet dat het ligt aan Harley. Persoonlijk zit ik toch te kijken naar bitten. Misschien dat jullie hier advies over kunnen geven ? Of een bit kunnen aanraden bij een 3 jarige ruin met een gevoelig mondje.
Ter info : Ik rijd nu met een 13,5 dubbel-gebroken water trens. Ik heb zelf nog verschillende bitten liggen zoals een 13,5 onderlegtrens ook dubbel-gebroken en een happy mouth bit. Ik denk dat een wat dikkere onderlegtrens wel kan werken i.v.m de kleine ringen, maar ik wil het ook van jullie weten.
(Ik wist niet helemaal zeker waar ik het moest plaatsen maar aangezien ik het toch op bitten voorzien heb, heb ik het hier gedaan)
Greetz