MSFC Professional of Fairfax Dressage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paula92

MSFC Professional of Fairfax Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 11:57

Ik ben op zoek naar een nieuw dressuur zadel. Mijn "oude" zadel ligt op zich prima, maar ik zit er zelf niet goed op. Na een aantal zadels gepast te hebben kwam ik uit op een MSFC Proefessional of een Fairfax Dressage zadel. Ze hebben beide flinke wrongen en een wat diepere zit, waardoor ik er beter op zit. Ze liggen allebei goed op het paard en qua prijs scheelt het niet veel. Hebben jullie ervaringen met één of beide zadels? Ik snap ook niet goed wat MSFC nu precies is. Het lijkt geen merk, maar wordt door verschillende zadelmakers in Engeland gemaakt. Iemand die me dit kan uitleggen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:17

Beide zadels zijn van vergelijkbare kwaliteit dus dat zul je echt zelf moeten beslissen :D
Enige voordeel van ESTA zadels is dat je meer inspraak hebt. Als je de wrong groter/kleiner, het kussen dikker/dunner, de kleur anders, een biesje, een lusje, een korter/langer blad etc wil dan kan dat bij ESTA en niet/amper bij fairfax.

MSFC zadels heten nu ESTA.
ESTA is een merk dat ontwikkelaar en importeur is van zadels uit Engeland. De zadels komen van verschillende locaties.
Je kunt het productie proces vergelijken met Hulsenbos, Brandt en Schutte zadels.

splashie

Re: MSFC Professional of Fairfax Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:28

Zeker een Fairfax! Ook omdat die qua boommaat aanpasbaar is.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:44

Ik had een Fairfax, erg fijn zadel,

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:58

Ik heb een MFSC, nog steeds erg blij mee. Gaat nu 5 jaar mee en ziet er nog geweldig uit. Las in een ander topic dat verschillende merken bij dezelfde producent zadels bestellen. Ik kan helaas het verhaal en de merken niet meer zo herhalen... Zal kijken of ik het berichtje nog kan vinden.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:09

Ik les bij mijn instructrice Centered Riding op haar Halfinger op een MFSC Icetrec. Ik vind het een erg fijn zadel. Het ziet er kwalitatief goed uit, sterk mooi glad leer. Met Fairfax heb ik geen ervaring. Volgens mijn CR instructrice zijn MFSC zadels ernorm goed omdat zij de ruiter in de beste houding zetten. Maar dat zegt zij, ik kan daar niet voldoende over oordelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:16

Ik heb ook een mfsc, heerlijk zadel!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:22

Kan de uitspraak niet meer vinden maar hierbij een topic van vorig jaar met wat info over MFSC. Een deel van de zadels wordt in de Ideal fabriek gemaakt, maar de boom komt van MFSC zelf.

[HAR] Zadelfabriek

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:49

Heb op de mfsc professional gezeten toen ik mijn huidige zadel ging kopen dus daar kan ik je wel over vertellen. Vond het een supermooi zadel maar het is hem niet geworden. Ik zat veels te veel in een stoelzit op dat zadel - maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van je bouw. Heb je niet de mogelijkheid ze beide te proberen? Het is toch ook net zo belangrijk dat jij er goed in zit als dat hij goed op het paard ligt. Als je uit balans zit heeft je paard daar ook weer last van.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:10

De professional werkt doorgaans wat mooier bij langere bovenbenen.
De Fairfax klemt lange mensen naar mijn mening een beetje in.
Maar beide zadels zijn diep.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:11

Weidebloem schreef:
Ik heb een MFSC, nog steeds erg blij mee. Gaat nu 5 jaar mee en ziet er nog geweldig uit. Las in een ander topic dat verschillende merken bij dezelfde producent zadels bestellen. Ik kan helaas het verhaal en de merken niet meer zo herhalen... Zal kijken of ik het berichtje nog kan vinden.

Jij bedoelt dit topic [HAR] Verschillende merken zadels, maar wel precies hetzelfde?, dat was mijn opmerking namelijk :D

Paula92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:35

Bedankt voor de antwoorden zover! Hier kan ik wel wat mee. Ik ga beide zadels in ieder geval nog een keer proberen en dan een keuze maken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:35

dieseltje09 schreef:
Weidebloem schreef:

Jij bedoelt dit topic [HAR] Verschillende merken zadels, maar wel precies hetzelfde?, dat was mijn opmerking namelijk :D

Ja! Ik zocht jouw berichtje inderdaad :)) ! Dank je

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:05

Ik heb een MFSC prof en ik vind hem heerlijk! Mijn moeder en ik zijn beide lang en we kunnen hier onze benen goed ik kwijt. Daarnaast hebben we allebei ook een zwakke rug en kunnen we goed zitten in dit zadel.Voor mijn vorige paard was dit een zeer goed zadel. Helaas gaat mijn huidige paard er uit groeien zegt de zadelpasser. Ook is ze bang dat hij niet voldoende zou kunnen worden aangepast dan weer.