Is er verschil in ledervet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Is er verschil in ledervet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 14:55

Hoihoi!

Ik heb gisteren mijn potje ledervet opgemaakt. Deze was van kieffer en 16.95 voor 100 ml. Redelijk aan de prijs dus. Nu vroeg ik me af of er veel verschil in ledervet zit? we staat op de site van ej een pot zwart vet van 1 kg voor 7 euro. zit daar heel veel verschil in?

En wat kan ik als beste gebruiken voor mijn rijlaarzen? Nu zet ik ze eerst in het vet en daarna in de schoenpoets.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:49

Voor leren laarzen is schoenpoets meer dan voldoende. Zadel hoef je niet te vaak in te vetten, maar over het algemeen: hoe bekender het merk, hoe duurder het product. Er zal misschien iets verschil tussen te merken zitten. Ene product wordt wel eens beter opgenomen dan het andere.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:52

16.95 voor 100ml is in mijn ogen vrij prijzig.
Wel denk ik ook dat er zeker kwaliteitsverschil in zit.
Wij gebruiken altijd ledervet van Equi-fix met bijenwas, dat vind ik ideaal spul.
Voor je laarzen zal ik ook gewoon ledervet gebruiken en het daar bij laten.
Wat ik ook vadoedoeoe is het leer even schoonmaken met een vochtige doek, mmocht het nodig zijn m een klein beetje glycerine zeep.
Goed laten drogen en dan invetten.

Rapide is in mijn ogen ook een goed merk en niet al te duur. :)

melanie0906

Re: Is er verschil in ledervet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:55

Oke dankjulliewel!

Kady1

Re: Is er verschil in ledervet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:51

Ik gebruik voor mijn laarzen een cleaner (spray) en daarna een crème. Ik heb deze van het merk deniro en bevalt super. Gebruik iedere dag de spray en om paar dagen de crème. Ik rijd wel min 5 paarden per dag. De cleaner en crème kosten samen 15 euro en ik doe gemiddeld een half jaar met de crème en 3 mnd met de cleaner (die je ook los kan kopen voor ong 7 euro )

Ledervet gebruik ik eigenmerk boerenbond/welkoop
Voor onderhoud van hoofdstellen en zadels volgens mij 500 gr voor 8 euro en vind dat zeer fijn spul.