Springzadel dilemma, wie helpt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bengell

Springzadel dilemma, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 22:06

Bokkers :D

Aangezien mijn paard meer bespiering heeft gekregen moet ik op zoek naar een nieuw spring zadel. Echter blijkt het tweedehands aanbod schaars met alle wensen die ik heb :list:
- cognac/bruin
- 17 inch
- liefst vierkante lepel
- betaalbaar

Momenteel heb ik interesse voor de rossner atlanta of de arturo.
En qua model de euroriding jade.

Hoor graag meningen, adviezen en aanraders/afraders

Uiteraad wordt er gecontroleerd met een zadelmaker. Maar helaas hebben zelf deze een schaars aanbod.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:23

Ik spring met een stübben. Voor 3 X niks op de kop getikt en het enige zadel wat mijn paard past zonder dat het halve zadel verbouwt hoefde te worden.
Is wel een zadel waar ik eigenlijk alleen lessen mee rij en de wedstrijden. Ding zit echt vreselijk voor langere tijd :+ verder prima zadel en fijne steun

Edit;

Annoya

Re: Springzadel dilemma, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:37

Is maar net wat je gewend bent. Ik vond de Stubben Siegfried een heerlijk zadel en reed er ook prima langere bosritten mee. Maar ik heb ook een Lemetex springzadel gereden, dat was ook een goed zadel.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:50

Ik heb zelf een Hulsebos springzadel, tweedehands uiteraad want de nieuwe zijn mij iets te duur. Heerlijk zadel, paste heel goed op een paard met een moeilijke rug. Ik rijd er zelfs buitenritjes en dressuur mee, zadel zit echt gruwelijk lekker, je bent als het ware vastgeplakt aan het zadel, geeft hele goede steun, een echte aanrader dus ! +:)+ :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:19

Wat is je budget?

Eurording Jade is een fijn model en nieuw ook niet zo duur, + in bruin te leveren. Heb hem toen getest bij m'n zadelmaker.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:23

Ik heb een Kentaur Olympic 17 inch in tobacco bruin. Omdat mijn paard afgekeurd is kan ik eventueel dit zadel verkopen. Het heeft alleen geen vierkante lepel.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 12-08-15 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:25

Kentaur zijn ook fijne zadels inderdaad, en die kleur is prachtig!

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:26

Ik heb de Rossner Atlanta, vind het een heel fijn zadel. Rij er op dit moment dagelijks mee en ook lange bosritten zijn geen probleem!

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 10:33

Voor een nieuw zadel rond de 1000 euro(wil wel goede kwaliteit) maar twijfel erg of ik een nieuwe wil. Hij gaat ongeveer 1x in de week gebruikt worden.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:59

Bengell schreef:
Voor een nieuw zadel rond de 1000 euro(wil wel goede kwaliteit) maar twijfel erg of ik een nieuwe wil. Hij gaat ongeveer 1x in de week gebruikt worden.

Ik zou lekker voor een tweedehands zadel gaan. Ik heb eerlijk gezegd meer plezier in mijn tweedehands zadel dan in mijn nieuw zadel, maarja dat verschilt natuurlijk per merk en wat je zelf fijn vindt :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:19

Ik heb een JC (wel zwart) heel fijn!
Als het goed is ook in bruin leverbaar :)